fredag 23. september 2011

Turen fra Tromsø og hjem

Vel, i forrige innlegg var vi i
Tromsø og dro hjem med buss
kl 16.00.
Høres jo greitt ut?
Bussen gikk til Breivikeidet,
og derfra på ferge...


Jeg fikk ikke bilde av ferga, det
gikk for fort for min hukommelse,
men her er utsikten fra ferga!


Ovenfor fergeleiet hadde de begynt
å bygge svære skredvoller, fjellet
gir stadig fra seg løsmasser, og her
kan være mange kjøretøyer...


På fergedekket var det vanskelig å se ut,
men så fikk jeg øye på ett hull...


Og her er det jeg så sørover.


Det var ett hull mot nord også:


Slik så det ut der.
Denne ferga gikk til Svendsby,
ingen bilder herfra heller.
Så kjørte vi videre til Lyngseidet.
I


Der stod ferge nummer to!


Den het Stallovarre,
etter et fjell i området.



Et hus bygd av stein...


Bilde fra der ferga står.


Uff! Da jeg vinklet kameraet andre veien,
fikk jeg se noe rødt og omdiskutert,
lagd av plast, må vite!


Fra ferga ser vi tydelig at det er
julenissen Gollis!
Jeg trodde han var solgt?


Fra ferga ser vi mot nord, det mørkner
og det skyer over.


Et siste blikk på Lyngseidet.


Fin beliggenhet!


Og om bord på ferga sitter en
blid gubbe, når vi kommer til Olderdalen,
kan vi kjøre buss igjen!


Ingen bilder fra Olderdalen heller,
men dette bildet er tatt ut gjennom
bussvinduet.
For jeg syns jeg så noe...


Er du god, så ser du måneskalken
delvis bak skyen nederst til høyre!


Her er vi kommet til bussholdeplassen
på Storslett. Jeg måtte igjen fotografere
det nydelige fjellet som stikker opp bak
den hvite bygningen.


Fjellet heter Store Ste, det kunne de
vinkende guttene midt på bildet
fortelle meg!


Ventetida er lang når man har litt
over en time hjem, nå er klokka 19.20.


Bussen er i Burfjord kl 20.35 omtrent.
Vi kjører hjem med bilen vår herfra.
Bussen kjører til Alta etter en halvtimes
stopp i Burfjord, men da er vi
hjemme allerede!

Ingen kommentarer: