søndag 23. oktober 2011

Høstlig rim



Det var mye rim på takløken i ettermiddag.


Overskyet var det også.


Men mange forskjellige takløk
kunne jeg fotografere.


Vakkert med litt rim i skjegget!


En kvist av en hageskrinneblom som
jeg bare stakk i jorda i september...
Nå blomstrer den før sneen kommer!


Jeg er så glad i disse steinbeds-
plantene, de er vakre hele tida!


Og så denne da!
Pusemann er også vakker hele tida!
Og litt beskjeden...


Han gjør som jeg, inspiserer.


Og tar seg ut med vel gjennomtenkt
bakgrunn!


Sneen har kommet ned til skoggrensa.
Traktoren er klar til å skyve vekk sne...


Sett fra ovenfor husene.
Det ryker fra pipa på fjøsen.


Min følgesvenn er med, han
passer på meg.


På andre sida av elva er hundene
til naboen.
Og Pusemann hater hunder!
Som barn ble han nesten spist av en!


Han stirrer tålmodig...


-Herre! Som du skremte meg, kvinne!


Å, ja, kanskje det var noe på veien?


Ulv? Jerv? Bjørn? Gaupe?
Elg? Hund? Mus?


Grønt, hvitt og bruntoner...


Til slutt i dag en gul åker.
Ha en fin uke, alle sammen!

Ingen kommentarer: