lørdag 6. desember 2008

"Øye" av keramikk



Dette "øyet" laget jeg for mange år siden. Det kan åpnes, ligger lag på lag, og man kan kikke inn, eller ut.
Overflaten er glittet etter at mønsteret er risset inn. At overflaten er glittet vil si at den er glattet med baksiden av en skje under tørkeprosessen. Da blir den skinnende blank.



Her er det ytterste laget løftet av. Inni ligger ei halvkule med bokstaver skåret ut rundt. Bokstavene danner ordet ALENE. (Jeg følte meg nok alene da...)



Det innerste lokket er også løftet av.



Der er noe igjen på flaten, som en liten klump.


Der sitter jeg...







Når alle lagene er på plass, kan jeg sitte trygt der inne og kikke ut, og kanskje degge for "alene"-heten min!

Leire er et utmerket stoff å bruke når man vil bearbeide følelser, men man kan sjølsagt gjøre det på andre måter også.

Dette var meg, for mange år siden...

4 kommentarer:

medina sa...

Å du å du, her hadde du mye fint. Jeg er imponert over din kreativitet.

Muffin sa...

Det ligger en award og venter på deg i bloggen min :-) Fordi du fortjener det...

Elin sa...

Tusen takk for hilsen på min gamle blogg, har en ny nå. Du lager mye flott du å :D
Elin

randi K design sa...

Saa liten du er der du sitter....!