lørdag 31. januar 2009

Utfordring: Bilde 6 i mappe 6!



Ingers hobbyblogg utfordret meg til å vise mappenr. 6, bilde nr. 6.
_ _ _ _
Har jo vist denne på sida av bloggen!

Det er gul klokkebusk.

Bildet er tatt 24/9-07 på hytta.

Der er det spesielt lunt, og klokkebusken trives veldig godt. Bare så synd at jeg ikke når å vedlikeholde den hyttehagen, nå bor jeg jo ikke der mer, og jeg må jo lage hage der jeg bor!

I fjor sommer hadde den en ekstra blomstring i september!
_ _ _
Jeg utfordrer Ullhedina til å vise sin mappe 6, bilde 6! Hvis hun har lyst, altså!

7 kommentarer:

Tussilago sa...

Hei. Så deilig det var å se et slikt bilde når det er vinter trær og busker står nakne. Jeg kjenner at det gjør godt å se grønne farger!
Første gang jeg titter innom bloggen din...fant veien inn her via bloggen til Turid på Loppa;)
Nå skal jeg bla litt videre i bloggen din.

Anonym sa...

Kjekt å se hageblomster i januar, det minner oss på at våren tross alt ikke er så frytktelig langt unna. :o)

Takk for kommentar på bloggen min og ha en fortsatt god søndagskveld!

Malys krok sa...

Fine blomser fra hyttehagen din. Koselig å se sånt på vinteren. Må også si at det var en fin vev din far laget, selv om det var en trist historie bak. Takk for hilsen hos meg! Koselig. Hilsen fra Margit.

Sonja sa...

Takk for kommentaren hos meg.
Du så koselig det var å se den gamle veven. Jeg har også en som er over 100 år gammel.Den har jeg arvet etter mormor og jeg har brukt den litt nå og da de siste 25 årene. Men for ett år siden fikk jeg ny vev og da gikk den gamle av med pensjonen. Nå har det blitt sånn at jeg vever ganske mye for tiden og ideene strømmer på om forskjellig som jeg har lyst til å veve.Så nå tror jeg at jeg får hive ut noe annet og ta den gamle inn i varmen igjen.
Jo,da jeg er opprinnelig fra vesterålen og Harstad og dialekten har jeg ikke pyntet på enda.Har bodd her sør siden 1979.
Det hadde vært morsomt å se noen av dine vevnader.Det er ikke så mange vevkjerringer å finne på blogg.Hvis du vet om noen kan du gjerne sende meg et tips.

STEINKJERRINGA sa...

Her er et svar på din kommentar til meg:
Jeg la meg nettopp inn som følger av din blogg. Det står "slutt å følge" hos deg også, så det må være noe som kommer opp automatisk. Kanskje vi blir lei av hverandre og skal ha muligheten til å avslutte. Ikke vet jeg...
Har så liten tid til å følge med for tida, driver med husbygging og forsikringsoppgjør og tusen ting. Ha ei flott arbeidsuke!

Ruth sa...

Tusen takk for utrolig hyggelige kommentarer, utfordringer og utmerkelser. Det har vært litt hektisk for meg den siste tiden, men nå har jeg endelig tid til å sette meg ned og lese blogger og få lagt fra meg noen kommentarer selv.
Nå har jeg også tatt meg tid og lest hele bloggen din. Og her sitter jeg med hakeslepp og er misunnelig. Du verden så mye flott du får til og så mange forskjellige ting. Jeg prøver meg på kjeramikk, jeg også, men jeg er totalt håpløs og får ikke til noe som helst. Jeg har vist BARE tommeltotter jeg. ;) Så jeg blir en smule grønn i blikket da, vet du, når jeg ser hva du har lagd.
Og så må jeg få spørre om hva du gjorde i Algerie? Jeg bodde i Oran fra 1974 til 1982 - og vi var i Blida i 1975-76. Vi "gjorde" Sahara den julen. Tilbragte nyttårsaften i en liten landsby utenfor Timimoun. Det er sånt en ikke glemmer så fort.

Og - jeg er tyr, jeg.

Nita sa...

Hei igjen :)
Så flott busk du, visste ikke at den fantes i andre farger enn rosa jeg :)
Skjønner godt at du er glad i veven din ja, men en så spesiell historie.

Jeg har tenkt å prøve meg på hekling, og har så lyst til å lage sånn seng til Simenpus som du lagde til din katt nylig. Er det vanskelig? Vil du dele oppskriften med meg?
Da kan du i tilfelle sende den på e-post: anitakristin_@hotmail.com

Ha en fin dag da du :)
klem Nita