søndag 26. april 2009

EN utmerkelse har ventet lenge...

"Hei, lille Gisse!"

"Hei, Gissemamma! Hva var det for en
hemmelighet du ville snakke om?"

"Nå skal du høre, lille Gisse! Du skal... shss...bss..."


"Åhh, mamma! Tror du jeg kan klare det?"

"Joda, lille venn, og jeg har tenkt på dette helt
siden Stubbetufsa fikk en kommentar fra
en som sa at hun OGSÅ samlet på griser!
Og du begynner å bli så stor nå, at
det greier du!"

"Åhhameg, mamma, OK! Jeg er så spent!"



"Hei! Jeg er lille Gisse! Jeg har den ære
å gi en utmerkelse til en dame som gjør
dekormaling, nei, dekorerer ting med å
male på dem, hun har hage (tro om jeg
får snuse rundt der en gang?), hun er
blitt såå flink til å fotografere!
Det var mere, men, ja:
Damen heter Nikoline! Og:
Denne utmerkelsen er bare hennes!"



Gratulerer, Nikoline! Klem fra Stubbetufsa!



5 kommentarer:

Nikoline sa...

Her sit eg... omtrent HEILT mållaus.... Men eg må i alle fall summa meg såpass at eg seier - JUHUUUU!!!!! TUSEN,TUSEN TAKK!!!
Dette må vera den største æra eg har teke imot nokon gong som bloggar.. Ja,som eg seier;eg er mållaus (og DET er ikkje ofte...)Eg må få summa meg litt før eg skriv meir her..
Tårevåt klem frå Nikoline

Sidselsidserk sa...

He he - morsomt innlegg og noen kjempefine griser;-)
Ønsker deg ei finfin uke

Malys krok sa...

Så artig du har skrevet om og for de grisene.
Flotte bilder og historie fra du var lita. Du er tydeligvis en populær dame, som er blitt utfordret hele tre ganger. Fint at du delte dette med oss. Fra Margit.

Anne sa...

Sitter her med et smil om munnen etter å ha lest "grisefortellingen" din. Skikkelig artig. Så flott utmerkelse å få!

Anonym sa...

Fantastisk og se at noen holder tradisjonene vedlike. Veldig fine figurer!:o)