tirsdag 14. juli 2009

"Stien"

Det lange bedet som svinger seg rundt plassen nedenfor huset, har fått navnet "Stien" Den er hellelagt med steiner funnet i fjæra.

På bildet over ser vi nederste del. Vi er i plantesone 7. Her er plantet rødkornell, flikrabarbra og tartarleddved.

Her skimter vi lys blå ridderspore, hvit kystrose (trives dårlig) og etter "veikrysset" ser vi Heuchera, Bergenia og lupiner.


Bak lupinene står pyntegress som sprer seg sterkt. Av store stauder skimter vi bronseblad , og stien ender med en frodig rabarbraplante.


Her ser vi "Stien" fra en annen vinkel, fra gårdsveien.


Og til slutt enden av "Stien" med huset i bakgrunnen. Huset er et etterkrigshus som har stått ubebodd i 30 år, bare brukt som feriehus. Det er gjort mye arbeid med å isolere, skifte vinduer, grave ned vannledning og kloakk.


Og vi er bare et par gamlinger som gjør så godt vi kan! Han har selvfølgelig gjort det meste av dette arbeidet, mens jeg stort sett har tullet med plantene.


6 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

God morgen, Stubbetufsa! Du er tidlig på'an i dag. Artig å se inn i din hage. Min ser ikke ut etter byggeaktiviteten, så nå sitter jeg alldeles i ro på terassen og planlegger hvordan jeg skal endre den slik at den blir min - og ikke mamma sin. Hun var så flink med hagen og lå med baken til værs uti bedene hele våren og sommeren. Artig var det når turistbusser og andre stoppet utenfor her og tok bilder av de flotte steinbedene UTENFOR hagegjerdet. De er flotte fortsatt - på avstand - men du verden så mye ugras.

Laila -Karin sa...

Så koselig det var da. Flott med den stien. Er nok lagt ned endel arbeid her ser jeg.
Ha en trivelig dag

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Ni bor så jättevackert!!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Dere har nå fått til mye både med hus og hage,det ser så koselig og vakkert ut der oppe hos deg,og så har dere jo en hytte også med planter og diverse.Så noen orntlig gammlinger kan dere jo ikke være som greier ut med alt dette tenker jeg.
Ha en fortsatt fin sommerkveld!!

Som dagene går sa...

Du verden så mye arbeid dokker har lagt ned både på huset og tomta. Stien var veldig koselig og du har satsa på hardføre planter etter det æ kan se. Ha en fortsatt fin uke.

Bodil sa...

Så flinke de er, og for ein koseleg plass :)