torsdag 7. januar 2010

Morgenstund...



Se her ka æ har laga mæ!
Ei brødskive og en skalk med
philadelphiaost og en god klatt med
rårørt tyttebærsyltetøy fra frysarn!





Nam, det va godt i lag med te !
Æ fikk ikke sove mer i sekstida,
tenkte på ting æ burde gjøre, så det
va like greitt å stå opp!
....

Æ kosa mæ længe på badet,

der va det varmt og godt,

Og så fikk æ tadd nåkka småvask

som hadde veinta på mæ længe!


Væl utkommen fra badet får æ
sælskap av Romeo, sjarmøren!



Han malte og strauk sæ ruint beinan
mine og va så blid!



Male, male! Har du tenkt å stryke mæ
på pelsen min litt til?
Kor du herse me det dær apparatet!



Ska vi gå inn i stua, eiller?



Jada, han veit ka som e rutinan!
Først kvesse klør på riktig plass!
Klokvesseplata kjøpte æ på en
gjenbruksbutikk i Narvik, trur æ det va.
Dæm på butikken ante ikke ka det va!
Mæn det gjor æ!



Ja! No e brødskiven oppette, æ
føle mæ klar tel dyst!
På tavla mi skal det stå:

....

- Skrive nån nyttårskort.
- Ringe tel X.
- Male ei bokhylle.
- Strikke færdi våttan.
- Stryke klær.
- Gjøre ferdig "bestemorminneboka".
- Blogge kliviaen.
...

Va ikke det goe plana?



10 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Koselige bilder på morgenkvisten .
Romeo er en liten sjarmør .
Den frokosten din så skikkelig god ut.Men jeg er helt håpløs med mat om morgenen ,klokken må minst ha passert tolv før jeg klarer å spise noe.
Ha en fin dag.
Klem

Torilpia sa...

Nusselig sjarmtroll .. har en liten frøken her .. som oppfører seg omtrent likedan. Skjønt hun er noe stresset for tida - siden hun ikke vil ut i kulda .. men samtidig har hun lyst til å ta en liten runde i nabolaget. Løper rundt her og mjauer - prøver å få oss med på en runde lekeslåssing og lignende. Så er det å finne det varmeste og trangeste stedet som er å oppdrive for noen timers velfortjent søvn .. :o)

Min frokost så ikke like spennende ut. Lenge siden jeg har hatt Philadelphia i huset. Fikk lyst på det nå :o) Spiste fiberrik med solsikkefrø - og julepølse (middagsrest) oppå .. var jo godt det også da :o)

Listen min er myyyyye lengre enn din .. ble nesten litt misunnelig jeg nå .. *sukk* Og attpå til ringte de fra forsikringsselskapet for å ta en gjennomgang av forsikringene mine .. som jeg ikke skjønner bæret av. Min hjelpende hånd blir så frustrert over at jeg tegner den ene forsikringen etter den andre. Bedre å være føre var tenker jeg .. men er vel sikkert dobbeltforsikra på noe og trippelforsikret på annet .. NEI .. orker ikke tenke på det nå. Det får bli i februar eller noe sånt .. hihi ..

Ha en kjempeflott dag - kos deg med Romeoen din :o) Klem!!

syogstrikbodillen sa...

Hej. Uhm --den mad så godt ud! ---lurer på, om jeg ikke har lidt rørte bringebær tilbage i fryseren
- har ikke tid mere - må ned og se!

Bestemor Drillo sa...

Åh!
Detta så godt ut ! Jeg elsker rørt tyttebær, ei skive med det var det jeg ønsket meg da jula var over! Forøvrig er du så strukturert og går planmessig fram ;) Jeg derimot er et rotehue,
men slik er jeg og slik blir jeg nok! Ha en god helg Stubbetufsa;)
Klem fra meg!

Greta sa...

hei på deg i kulden. For det er vel kaldt oppe hos deg og. Nermer seg rekord her om det ikkje snur no da.
koselig lesning på morrakvisten, elelr formiddagen er det vel no :=).
så mage flotte strikkebøker du fikk til jul da. Det kjem vel noen flotte kreasjoner fra den dama utover året dea, skjønner eg.

Flott plan for dagen. Rekk du alt det der? Spørs jo kor mye arbeid det er på kvar ting sjølvsagt.
Unasett så ønskes du ein fin dag og ei fortsatt fin uke

Bestemor Drillo sa...

Så godt å høre at det er flere enn meg som er slik ! Der kan du se hvor feil en kan ta !!!! Vær som du er du Subbetufsa for vi er så gamle nå at det er for sent å gjøre noe med det! Også er vi "Tvilling" vet du og de har mye på hjertet;) Klem!

Bitt@mi sa...

Heia:-)
JO, da hørtes ut som en fin dag, men du må no ikkje stresse me alt du sku ha gjort:-) Koselig innlegg, synes formelig e ser katten før meg- utålmodig mens ho matmor driv å knipsa i vei...hihi:-) Katta e morsomme og egenrådige dyr og e savna å ha katt. Eldste sønn e allergisk, og da e greit å ha da sånn at han kan kom på besøk:-)
Ha en flott dag!
Klem t deg og katten!

mimouna sa...

Det er i grunnen veldig godt med slike tidlige hverdagsmorgener. De gor rom for både tanker og småoppgaver man ikke finner tid til ellers.

Du fristet meg med de strikkebøkene under her. Men jeg tror jeg tar en tur på biblioteket og ser om de har fått dem inn først. :o)

Mormor sa...

Mmm - god mat, tyttebær er min favoritt, kan brukes til alt!
Her fryser vi nesa av oss, mellom 20 og 30 grader, fyrer og fyrer
Godt inne da ;)
Har ikke noe håndarbeid for tida, må finne noe lett som fingrene tåler, sy el. hekle litt. Blir mest lesing og "bilde-samling"
Koselig det og..
Ha det godt !

Petrinetrollmor sa...

Hei og god ettermiddag, Stubbetufsa og Romeo ! Det var så artig å lese det du skreiv på dialekt, hørtes nesten ut som en "Ballo" inni hodet mitt :))

Sola stakk innom YtreHovden, så Frikken og Mor gjekk foto-tur. Det er så kjekt å ta bilder når alt i naturen ber om å få vere med i minnebrikka. Eg er en stolt amatør fotograf. Har lyst å vere med i Moseplassen sin konkurranse, Frøken Frost. Har laga meg ei lita is-kule med eit blad inni.

Ha en fin kveld vidare !