torsdag 11. februar 2010

Frøken Øyesukker


Jeg kaster meg med i Moseplassens februarkonkurranse om hvem som blir Frøken Solslikk.Påmelding til konkurransen pågår til og med fredag 12. februar.



Dette er Frøken Øyesukker.

Hun er som sukker for mine øyne!

Da jeg kom hjem etter 18 år i Hammerfest, var Blå valmuesøster en av de plantene jeg sådde frø av og plantet utenfor hytta hvor jeg bodde i en overgangsperiode.

Den klare blå fargen går rett til hjertet mitt, den er så rett fram og innsmigrende, som den klareste sommerhimmel eller de ærligste barneøyne!

Og planten har overlevd og blitt mor til flere siden 1996. Barna har blitt gitt bort, og noen er der vi bor nå, ikke så langt unna.

11 kommentarer:

Ruths datter sa...

Nydelig blomst.En sånn kunne jeg tenkt meg.lekker.Lykke til i konkuransen

AnneH sa...

Ja, jeg er helt enig med deg. Dette er en nydelig plante med sin klare blåfarge.

Tovepia sa...

Nydelig bidrag! Lekker farge på valmuen!

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelig!
Valmuesøster har nå en usigelig vakker blåfarge :D
Kjempekoselig at du er med på konkurranse!

Bestemor Drillo sa...

Dette er virkelig øyesukker! Flott kandidat!!

Jeg skal nå så frøene som jeg fikk
fra deg! Det blir spennende!
Klem og god helg!

Sivangj sa...

For en nydelig farge det var på den valmuen !!
Sjønner godt at den går til hjertet.
Valmuer hører barndomsminnene til. Mamma og pappa hadde sådd slike i hagen lenge før jeg kom ditt, og de spredde seg bare verre hehe ikke helt etter planen forsto jeg.. Så de ville fjerne og jeg hjalp til med spreinga :p
Ha en hærlig helg
Klem fra Siv

AnKa sa...

Blå valmuesøster er bare så nyyydelig. Har enda ikke fått den i hagen min, men den står høyt på ønskelista.
Ønsker deg ei flott helg:)

Torilpia sa...

Den blomsten (og bildet) var jo helskjønn(t) :o) For en nydelig farge den har.

Ha ei super helg - klemmer!

Som dagene går sa...

Har prøvd den i hagen min tidligere, men den forsvant etter kort tid. Den er aldeles nydelig. Finns også i hvit farge.
Tror jeg må kjøpe meg en sånn igjen.

Mormor sa...

God morgen !
Nydelig bilde og vakker blomst
Vi har desverre ikke den i hagen, ser nå at jeg burde prøve den, siden den vokser hos deg kan den vel overleve i innlandet også ?
Når det gjelder tenke fort ellr ikke:Jeg vil jo aldri innrømme at jeg ikke konsentrerer meg skikkelig !! Men det er jo nettopp det det er ;)
Ha det godt !

mimouna sa...

Nydelig blomst, det var en klar og fin blåfarge.

Og jeg leste "Frøken solstikk" og lurte fælt på hva dette var. *fnis*