mandag 8. februar 2010


Vi var på tur fredag.
kom tilbake lørdag.

Da hadde det snedd mye.
Bilen skled litt utafor veien, så den fikk stå der til det ble ordentlig lyst søndag.
Postdama hadde skrevet på avisa at vi måtte måke i oppkjørselen.
Så ho ikke at fredagsavisa lå der enda?
Skjønte ho ikke at vi var borte?
Trodde ho at vi aldri ville måke mer?
Tenkte ho bare ikke?


Lørdag nådde jeg innom et loppemarked, hadde nesten fått abstinens!
Denne fine skåla var i helt perfekt stand, fin til å ha syltetøy i!




Her er ho med lokket på.




Seks serveringsbrett av simpleste plast, men fin til å ha såkopper på om ei uke, når jeg begynner å så!




Jeg gjorde et garnvarp.
Bare se her:
En pose med syntetisk garn.









En pose med mohairgarn.








En pose med ullgarn, nesten alt?








En pose med superwash.
(Lappeteppe?)








En halv pose med sokkegarn.
Alt dette for 40 kr. Jeg gav 50!

















Og så snek krukka seg med
igjen, umulig å fjerne...

9 kommentarer:

AnneH sa...

Du verden, der var det mye flott! Du blir ikke arbeidsledig i vinter i allefall. ;)

Bodil sa...

Her var det mykje fint og nyttig. Blir nok diverse fint av dette etterkvart tenkjer eg! Ha ei fin veke :)

Mormor sa...

Så fine loppefunn !!
du sitter ikke mye med henda i fanget skjønner jeg !
Men det er bra, en må jo ha noen hobbyer. Det er ikke bra å kjede seg har jeg hørt ;)
Kjenner forresten ingen "gamle damer" som gjør det jeg...
Ha ei fortsatt fin uke !!

Maret sa...

Slike butikkrunder likar eg og...
Og den krukka var lekker.

Turid sa...

Et garn kupp m.a.o.Her hos mæ produseres det garn -spinner altså , så har æ klart å avslutte halsprosjektet , som æ begynte på for en mnd. sia.
Du den krukka var jo bare super- kanskje det også kan være "bestmors godte krukke".....
Ha en fin dag-huysk å måkke te postdama kommer he he...

Bestemor Drillo sa...

Ja så er du i gang igjen stubbetufsa ! Jeg gleder meg med deg ! Du skulle nok ha vært en tur her i Halden på lørdager, da er det stort bruktmarked med masse fint ! Så mye garn du fikk tak i !
Ha en flott uke ! Klem fra meg!!

hobbystua sa...

Hei.Her har du jammen gjort et godt kjøp,krukken var jo skikkelig fin og garnet kan du få laget mye fint av også.De hvite luene under her er bare helt skjønne,hvitt er delikat.
Ha en knallfin uke og ikke slit deg ut med snømåkingen:-))

Sonja sa...

Du kan der der med å finne flotte ting. Krukka var bedårende og så alt det fine garnet. Nå er det bare å strikke i vei.
Gleder meg til å se på dialektordene.

Unknown sa...

Du kommer nok til å kose deg med garnet og jeg tror det var den rette personen som fikk kjøpe det. Du vil trylle frem det ene produktet etter det andre, gleder meg til å se. Den svarte krukken var fin den. :))