torsdag 20. januar 2011

Tøfler - endelig!


Endelig har jeg heklet og tovet tøfler!
Oppskriften fant jeg 
(men dette nettstedet er heller ikke tilgjengelig).
Jeg kunne ikke komme fram til henne
som hadde laget oppskriften, siden er
antagelig lagt ned.
Men flott at oppskriften stod i et arkiv!
Takk, dere i hobbykroken!

Tøflene kunne hekles av Cortina soft,
som jeg jo har mye av, til nissene!
Jeg brukte heklenål nr 8, og tøvd på
35 grader kulørtvask med grønnsåpe,
ble de 37,5 i skostørrelse!
Tykke og gode!


Jeg pyntet dem med en knapphullstingkant,
slik syns jeg de godt kan være.

16 kommentarer:

Nunnas verden sa...

God morgen :) veldig anvendelig disse tøflene.Flott farve også. Fint du linker til oppskriften, så låner jeg den også :))

Annelis hantverk sa...

Ååh så härliga tofflor! Varma och riktigt vackra!
Ha en bra dag!

Tussi sa...

De ser ut for å være skikkelig gode og varme - fine tøfler!
Vi behøver sånne enda, selv om mange allerede snakker om vår, og selv om sola snart igjen kan sees på himmelen...

Tovepia sa...

God morgen!
Herlige og flotte tøfler, takk for link!
Håper du får en god dag!
Klem fra meg;)

ingerlisehoy@gmail.com sa...

Ja, disse er gode og varme. Fint med pynten rundt kanten. Du er kreativ:-)

Broderen sa...

Dem var fine. Jeg tror jeg må strikke og tøve noen slike.

Petrinetrollmor sa...

Hei, koselige tøfler :) Deilig grønfarge. Det gjer seg med ein kant med knappholsting !

Ønsker deg en fin dag :)

Klem frå Petrine - som subber rundt på pusseskinn:)

Jannickes Hjemmekos sa...

God morgen. Ja, de var veldig fine; helt enig med deg i at slik kan de godt være. Ha en fin dag.

Greta sa...

Dei var kjempefine. Og sikkert heilt vidunderlig å gå i for dei som kan gå i slikt. Eg har sånn plattfot at eg må gå med sko med skikkelig såle inne. Men eg har masse sokker så eg fryser ikkje.
Ha ein stårlandes dag der nord

Linda sa...

Desse såg gode og varme ut. Fint med knapphulssting rundt opningen. Du frys ikkje med desse på deg.

Snuppesnella sa...

Wow ! Skikkelig fine tøfler !
De må også jeg prøve meg på.

Var uheldig å brakk håndleddet på glatten, så inntil videre lagrer jeg oppskriften.

Du har en kjempekoselige blogg !

Hantverkarglädje sa...

De ser så varma o sköna ut. Ni är så duktiga på det där att tova i Norge. Ha en bra dag.

Ruth sa...

Sånne tøfler er det beste som finnes. Ordentlige gode og varme. Man skal ikke fryse på bena. :)

Unknown sa...

Så fine de var. Disse har jeg heklet en del av. Jeg synes det var veldig fint med stingene rundt kanten. :))

Bodil sa...

Kjempefine, og med knappholskant rundt, blir det prikken over i-en :)

Stine Alice sa...

Nydlige tøffler, slike må jeg også lage ser jeg=)