torsdag 31. mars 2011

8 - 9 mil til tannlege

Vi var hos tannlege i går, i Alta!
Og da måtte vi bruke bil,
for det går ingen buss dit i det
tidsrommet vi plutselig fikk time!
Så da måtte vi bruke bensin.


Jeg husket ikke på fotoapparatet
før vi var nesten ute av Alta.
Her er Alta Museum like før vi
kjører ut på "landeveien" E6.


Her ligger feltene med steinalderristninger
i alle retninger, men nå er det ikke lett
å se dem...


I Kåfjord måtte vi stoppe for veiarbeid,
de arbeidet med å lage en vei
nedafor E6.


Det skal jo bli bru over her hvor to
nes nesten møtes, og så tunnel gjennom
fjellet over til Kvænvikmoen før Alta.


Her holdt de på å laste steiner over på
 en diger lastebil, og mens dette pågikk,
kunne ingen passere...

Her er det forresten mye mindre
sne enn hos oss...


6 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Huff ja, laaang vei, men et viktig æren har du jo vært i! Jasså de utarbeider og forkorter veien til Alta, så bra!! Regner med å ta vår "siste" Altatur første helga i juni. Vi skal da hjelpe datter med fam. med flyttingen til Tromsø. Vemodig blir det for jeg synes Alta og omegn er så koselig, særlig i tyttebærtida! -men selvfølgelig godt å få ungan nærmere igjen:)
Snart helg, måtte den bli fin:D

Annelis hantverk sa...

Fina vyer du visar från bilfärden till Alta!
Ha en bra dag!

Greta sa...

Lang tur for å komme seg til tannlegen. Ja ja like greit syns eg. For eg går ikkje dit uten att eg ahr sånn tannverk att tann må ut :0).
Det varierer veldig på snømengda frå plass til plass her og. Viss meldingene slår til her no så vert det barnt her om eit par dager. det skal bli varmt og regn. Ha ei fin helg min venn i nord

Anita Tørmoen sa...

Litt av en strekning du må reise for å komme til tannlegen.

Fra det lille røde huset.. sa...

Du store min, 8-9 mil til tannlegen!
Ja det er ikke småtteri!

Her på nordvestlandet har det snødd en masse igjen, så nå har vi fått så det holder til påske...tror jeg trallalla...

Klem Inger Grethe

Gry sa...

Endeig ei som har det likedann med snøen som meg!! Alle viser vårbilder med tulipaner i blomst..
Men vi får ha våren tilgode og bare begynne å glede oss.
Ha ei flott helg!
Snøklem : )