lørdag 2. april 2011

Jøkelfjordeidet er skiterreng


På tur opp mot Jøkelfjordeidet.


Et langt blikk mot Storengnesset,
 Klubben og Kvænangstindene.


Noen har...


...allerede prøvd seg...


...med ski bortpå her!


Og her ser vi Mikaltind igjen,
vi bor på den andre siden...


Ned igjen, her ser vi mot Langfjord,
men først kommer vi til Brødskiftet!


Runder Mikkaltind...
Jeg skal ikke på ski, faller jo på flate
marka! Takke meg til de solide
skiene jeg brukte som barn!
Dem har jeg hoppa i, og sust ned etter
skillet, trærne for forbi med fart!
At man torte!
Ha ei god helg!
Ikke brekk bein!

6 kommentarer:

Unknown sa...

For noen vakre bilder, og for en natur. Man kan jo moste pusten av mindre...
Jeg har masse igjen av vårt lange land å se, skjønner jeg iallefall.
Holder med deg med det med skia.. skulle jeg prøve meg på noe slikt, må det være bortover-ski, og helt flat bakke. Jeg går heller oppover enn nedover på ski.
Får håpe været holder seg sånn, en stund framover, dere har nok snø nå??
Ha en fin helg

Annelis hantverk sa...

Fantastiska bilder från ett snörikt landskap!
Ha en fin helg!

Nette Cecilia sa...

Vackra snöbilder,tur att du inte går på tur,kram Nette

Smykkas sa...

Fantastiske bilder fra storslått natur.

Det er lenge siden jeg også hadde ski på beina, men jeg var ikke gubberedd da jeg var yngre. Jeg husker best mine Åsnes treski, og akkurat som det så hoppet jeg også med treskiene. Du fikk fram herlige minner i meg.

klem

Turid sa...

Nydelige bilder av flott turterreng! Jeg har heller ikke gått på ski på mange år - men som ung gikk jeg mye på ski og jeg sier som deg "at man torte"!!
Ha en fortsatt fin helg.

oddi sa...

Ingen fare, liker verken bortover-eller nedoverski. Og her regner vinteren bort (endelig...!) I går fikk vi en omvei på mange mil fordi den veien vi egentlig skulle kjøre hjem, ble stengt grunnet rasfare. Slik er det når man bor under fjell... Ha en fortreffelig søndag!