torsdag 16. februar 2012

Til Burfjord igjen

Kald dag i dag, -16 grader!
Men sola skinte på fjellet bak
Alteidet da jeg kom kjørende.


Jeg dro til Burfjord på handletur.
Et innfall ble til noen bilder derfra,
for alle å se,
men mest som en hilsen til  mine
 søskenbarn fra Burfjord som
bor langt i sør, og ellers spredt over
store deler av landet.

Håper de kikker innom!


Fra Burfjord opp mot Baddereidet
ligger Burfjorddalen, populært kalt
Kaasedalen fordi der bor mange fra
familien Kaasen.
Fjellpartiet her er overfor den gamle
innkjøringen til dalen fra E6.


Det har snedd de to siste dagene,
så nå kan det kalles vinter.
Her med den samme fjell-
formasjonen som på bildet over.


I retning Burfjord kalles fjellet for
Langbergan...


I retning sør sørvest lyser sola
bak buskene...


Tilbake på E6.
Sola skinner nede i Burfjord.


Jeg har kjørt forbi butikkene og ned på
helikopterlandingsplassen.


Her vokser det sneblomster!


Det må være ryllikblomster
med frøhamsene opp!


Sneflak i fjæra - med solstråler på!


Jeg snur meg, bilen står der, og
bak blåhvite kommunale bygg
ser vi så vidt Materialhandelen.


Her fortsetter Langbergan fra tidligere...


Jeg har snudd meg mot Kaasedalen,
foran her ser vi elveosen.


Gammelhotellet er ikke mye å skryte av,
det kom ikke med på bildet...
Men et gammelt hus jeg liker,
og bak et glimt av Kvænangstindene.


Har visst tatt bilde av denne sjåen
(eller er det et naust?) tidligere.


Bortafor naustet ligger en båt...


Jeg er på tur hjemover.
Det siste jeg vil dele med dere er Grånes.
Arne har nok fisket i dag, måsene
ligger mette på havet utafor båtene,
de har vårmål også allerede!


Dette motivet var det ei bloggvenninne
av meg som styrtet ut av bilen for
å fange da ho og søstra var her.
Mange har stanset her for å
kjøpe fersk fisk til middagen!
<3 <3 <3
Jaha, søskenbarn,
likte dere disse gjensynene?
Ha en fin uke, dere og alle
bloggvenner og andre som skulle
finne på å dumpe innom!

<3

Ingen kommentarer: