onsdag 17. oktober 2012

Enda liv i hagen!


Jeg elsker den lille engnelliken.
Den blomstrer seint, men lenge.
Den har en inntagende rødfarge 
som ikke alltid lar seg fange av 
fotoapparatet.


Den gjør seg bra ved lammeøre...


...ikke sant?


Dette gir kraft til vinteren!


Sommerasaliaene gjør et forsøk.
Men skogen står svart bak dem.


Imponerende.


Dette er en artig kar, Prins
Gustavs øgon, eller noe slikt.
Nå tror de på en ny vår!
Kan du se at den har stelt i stand 
nye knopper?



Helt utrolig!



Og så disse søtene, eller familien
Gentianaceae, som min tyske venn 
har tipset meg på.
Ja, men jeg har sjekket mange søter, 
men finner ikke ut hvem dette 
er i omtalte familie...




Jordbær!
Og de har en fortreffelig smak,
enda det er seint på høsten...


Rosebusken er blitt
boltet fast i veggen,så ikke 
takras skal knekke greinene!


Og takløken fortsetter å gi nye opplevelser!

Snøen på fjellene kommer og går.
Jeg håper dere har det bra!


Ingen kommentarer: