onsdag 24. oktober 2012

Litt før kl.16.00 i dag


Marka har vært bar et par dager, nesten.
Men i natt snedde det, og i dag likeså.
Jeg tok noen bilder før kl. 16.00, 
men det virker litt mørkere enn det var. 
Gubben var på taket og reparerte mens
det ennå var bart og noenlunde tørt.
Derfor stige til taket.
Her er han oppe på fjøslemmen (som vi 
sier om låven), han har satt inn et lite 
vindu (under stigen), der skal bli 
ei lita varmestue...


Her forsøkte jeg å ta bilde av månen.
Den sees et glimt av rett over 
fjellkammen til venstre,. men så kom 
skyene bare veltende innover oss.
Og det sner.


Her er noen skyer i full fart, 
men kanskje går stormen forbi oss 
her i den lille naturlomma...


Plantene på trappa har holdt ut over det 
første snefallet,  nå blir det kanskje verre...


Så skal jeg minne dere om  at lørdag 
trekker jeg hvem som skal få frø av meg!
Er du interessert, trykk på bildet oppe 
til høyre...




Ingen kommentarer: