onsdag 3. oktober 2012

Matte nummer to nesten ferdig


Dette er matte nummer to.
To like matter, altså.
Mangler bare litt i enden.


Jeg tok utgangspunkt i det lyse 
gardinstoffet med rosa og grønt i.
Brukte de samme fargene, men litt 
sterkere, i endene av matta.


Her mangler jeg grønt i enden, og 
så var jeg gått fri for en grønnfarge 
(vever med to tynne grønne filler).


Disse to fargene hadde jeg vevd med,
men den ene var det nesten slutt på.
Finner jeg en som ligner??


Denne var det nærmeste jeg kom den
opprinnelige grønnfargen...

Et annet problem:
Renningstrådene vises veldig godt.
Har jeg trådene for stramme?
Har du et godt råd?

Tidligere vevde jeg med en fille vanlig 
bomullsstoff sammen med en fille
stretsj eller t-skjortestoff, men det er 
mye arbeid å klippe så tynne filler.


Han her tar livet med ro, eter og sover og
får pelsen til å vokse seg tjukkere...

Nå drar jeg på strikketreff på husflidshuset...


Ingen kommentarer: