fredag 9. november 2012

Papirsnor

Dette er gammel kunnskap, 
men jeg ble minnet på den 
for noen uker siden på
en blogg jeg ikke husker
navnet på, dessverre.
Hadde notert det, men finner 
ikke ut hvor...
Her fant jeg det!"
(To minnet meg på det!)


Snorer eller pakkebånd 
av reklamepapir eller aviser...


Alt du trenger er ei saks til å 
klippe 2 - 3 cm brede strimler.
Og du trenger en sprayflaske 
med rent vann.


Remsene sprayes så de blir fuktige.
Så klemmes/snurres de slik at det
blir ei snor av det.
Skjøt remsene ved å legge de litt over 
hverandre, klem forsiktig sammen og 
snurr...


Jeg festet snora i en rund plastboks og 
rullet snorene opp på den etterhvert 
som jeg jobbet med den...


Når jeg hadde to lag snorer på
 hele boksens lengde, avsluttet jeg 
og lot det tørke over natta.
Jeg målte opp lengden og merket enden 
med lappen før jeg nøstet forsiktig opp
til et nøste.
På bildet over ser dere ei snor som er 
merket med 4,5 m!

Men det var en tålmodighetsprøve, 
og fingrene ble svarte av trykksverte...



Ingen kommentarer: