mandag 10. juni 2013

Overskyet og kjøligere


Dongeribuksa måtte på i dag.
Overskyet, men ikke regn.
Disse plantene har jeg igjen etter at
 jeg har plantet over alt i hagen.
Resten skal på kirkegården og 
på hytta.


Inne i drivhuset står kirsebærtomater,


sjokoladetomater (de er brune),


paprika


og meloner sådd av gubben 
fra meloner vi har spist...


Håndarbeidet når jeg ikke var i hagen
har vært å hekle matte til lilledrivhuset.


Den er vevd av coop-plastposer
som er strimlet opp.
Men det var tungt arbeid, og matta 
skulle vært både lengre og breiere.
Men nok er nok.
Den gamle matta råtnet opp,
det er bare jordbunn her.


I går kveld og i dag har jeg 
kokt rabarbrasaft!
Jeg brukte trykkoker, det er så greitt, 
bedre enn å koke alt og ha det i et 
klede for å dryppe av over natta.
Det ble 12 flasker, hadde jeg ikke 
kokt over da jeg skulle koke saft sammen 
med sukker, hadde det blitt 13 flasker.
Det pleide mamma å få som oftest, 
13 flasker.
13 var hennes lykketall!


Ingen kommentarer: