lørdag 29. juli 2017

Endelig blomstrer det!

Peon, blå valmuesøster og fruefiol(?).




Californiavalmue



Seiersløk og luftløk.


Falklandstøffel.



Denne ettåringen har jeg hatt i mange år.
Kom til meg via ei dame som fikk den
i Honningsvåg, og jeg har tatt frø og sådd...
Men ingen vet hva den heter!
Den er vel en halvmeter høy, og de lange
stenglene er stive og står han av i en
landvindskuling!


Blomsten er stor som en femtiøring,
og består av ett kronblad!
Det bølger og bukter seg, og det ser
ut som om det er fem kronblader...




Vet du hva den heter?


7 kommentarer:

Karin Engelund Berg. sa...

Vakkert :)

Barwitzki sa...

Fantastisk fargeprakt. God sommer fortsatt.
Hilsener fra Viola

Hantverkarglädje sa...

Jag vet inte vad den heter. Den är ovanlig för mig också. Du har fantastiskt vackert med blommor. Så mycket vallmon är härligt. Pionerna är bara för ljuvliga. Jag var helt lycklig för min pion som hade bara tre blom i fjol och i år hade den tretton blom. Vi är inte nöjda med vädret här i sommar, det är sol varannan dag och regn o mulet varannan. Jordgubbarna är färdiga men möglar en hel del. Hoppas ni lyckas ha det bättre ställt med sommarvädret. Ha det gott.

Mormor sa...

Som vanlig; Vakkert og fargerikt :)
Kan desverre ikke hjelpe deg med navn - men fin er den
KLEM :)

Fra det lille røde huset.. sa...

Hei hei! Så kjekt å se deg her igjen!
Savnet disse koselige innleggene dine jeg ......

Klem Inger G.

oddi sa...

Så godt at det ble sommer i nord. Og lite er som nordnorsk sommer, når det blomstrer og lufta er klar. Jeg kan ikke hjelpe deg med navn, tror ikke at jeg har sett denne blomsten. Men: ta med deg et bilde eller vis frem bloggen neste gang du en innom et gartneri, kanskje de kan hjelpe? God helg!

Anonym sa...

Your style is very unique in comparison to other
folks I've read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I'll just book mark this site.