torsdag 12. mars 2009

Byråkratiet, altså!

Dette bildet er hentet fra NRK
Nyheten er
at en spermasetthval strandet utenfor Vadsø, uvisst
av hvilken grunn. Den er død.
Den blir antakelig ført til havs og sprengt, for den
kan ikke ligge i fjæra og råtne.
Folk syns de gjerne vil ha et minne fra dyret,
så noen har skåret ut et par tenner på hvalen.
kommer den egentlige nyheten,
hentet fra tekst-TV!
Stig Arne Andreassen i
fiskeridirektoratet
er skuffet over hvalskjending (les likskjending)!
"Tragisk at folk ødelegger det fine dyret!"
ALTSÅ!
Min nordnorske harme vekkes til live i full bredde. Tenk at det sitter en byråkrat på et kontor og syns at det er ille at man tar en tann fra et dødt dyr som likevel skal sprenges ute på havet!
Jeg har egentlig ikke ord, hadde det vært et menneske, så hadde det vært forståelig. Nei, jeg skal ikke si mer... ikke mer, nå, Stubbetufsa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen. Først til spørsmålet ditt. Eg er ikkje sikker men eg trur det var Figgapia, kan det stemme?
Så til kadaveret. er enig med deg og forstår din harme.
Ha ein flott dag alikevel og takk for fin kommentar :=)

elle-melle sa...

Hei Stubbetufsa:)

Så koselig at du var innom bloggen min og la igjen en så fin kommentar. Det satte jeg pris på!
Vær velkommen så ofte du har lyst. Jeg kommer sikkert innom her igjen også.

Noen mennesker lever så langt borte fra naturen, sitter inne i et kontor og dikter seg noen tanker om både det ene og det andre. Ja jeg sier inne I et kontor. Hvilken rolle spiller det om noen tok vare på ei tann eller to, all den tid det er et selvdødt dyr det er snakk om, som i tillegg skal sprenges et sted langt til havs?
Forstå det den som kan.

Bitt@mi sa...

Kjempekoselig om du legger meg til blogglista di! Må nok gjøre det samme med deg:-)
Ang. hvalskjending.. sier meg helt enig med deg.
Ha en flott dag videre!

Januarsola sa...

Enig med du! E kje det fantastisk ka enkelte kan komme på å si.
ps. De tenner`n er kjempe fin å bruke til knivskaft, oss resirkulerer i mellom. Men, ikke fortell det til noen ;)