onsdag 15. april 2009

Bedrøvelig humør...


Det kalles for mye rart:
Innestengthet, tristhet, apati,
ikke å ville snakke med,
bortvendthet,
grubling, innadvendt raseri,

mens noen rett og slett kaller det
værsyke!
(Humørpersonen har jeg laga av leire og brent.)


Se på denne trappa!


Fjøstaket!



Takras!

med rester
som riktignok drypper...



Det GIKK an å få fjøsdøra opp
før dette...



Såvidt man kommer seg til veien...
...men kommer man seg opp?


Og disse synker man bare nedi med
nå!



20 kommentarer:

Inger-55 sa...

Herlig figur!
Men det bli vår i år også! Og nysnøen tærer på gammelsnøen.....
Her har det blitt bart i påska. Så vi rydder i hagen nå. Spennende å se hva som kommer opp!

KLÆMMMMM

Bodil sa...

Skjønar godt at ein kan bli versjuk av dette:) Ha ei fin veke:)

Tovepia sa...

Stakkars deg, forstår din værsyke, for dette så ille ut på denne tide av året;) Men våren kommer...eller kanskje dere hopper over våren og rett på en fortreffelig sommer? Du får holde oss oppdatert! God natt fra meg, og husk: sov godt uansett vær;)

Orlaug sa...

Herlighed, so masse snø framleis?????
Ikkje rart den figuren ser litt nedtrykt ut.....

Siv sa...

Huff, stakkars dere oppe i nord. Selv er jeg glad det våres rundt meg, føler livet spirer og gror. Men våren kommer nok til dere også, og godt er det. Ha en flott kveld.

Spurven sa...

Ja, e d ikkje sånn no på denna tida - med alle de fine hagan og billedan synnan´a.. Man kan bi vér-sjuk ta itj mindre.

Men d e no en overgang - og nysnyen tine på den gamle. Så om ordan e for fattigmannstrøst å regne, e de godt meint.

Snart surre trostn i skogen i lyse sommarnetter.

Då kan vi ta frem gliset og kose oss så mykje vi berre vijnn - treng jo ikkje sove då...?

Med takk for gode ord i bloggen min, ønsker eg deg ei fin uka videre!

Som dagene går sa...

Den figuren hadde du fått veldig uttrykksfull. Ja, e det rart han e stur. Men vi vet jo hvor vi bor, og det er bare vanlig med vinter i april. Men det var nå herlige vårfornemmelser her om dagen,ikke sant?
Natta!

Sonja sa...

Ser ut til at dere har nok av snø enda.Men det som er så fint på denne tiden er at når det først begynner å smelte så går det fort.
Her er det full vår nå,så hvis det blir fint vær i helga blir det våronn i hagen.
Jeg likte den humørpersonen din.Kanskje du kan bruke den til å vise andre hvilket humør du er i.

Røsslyng sa...

Opp med humøret! :)
Våren kommer nok snart til dine kanter også.

AnitaK sa...

Må innom og sjekke her, ja...værsyke er ikke no' særlig men våren kommer sjø. Jeg er mer engstelig for om våren kommer og plutselig er det høst :) Rakk ikke innom på påskepartyet jeg, så derfor er jeg nok litt sent ute. Har vært ute og reist, men skal kose meg mer med bloggen din en annen dag :)

medina sa...

Figuren din hadde godt kroppspråk, for å si det sånn:) Når det gjelder været, skinner jo heldigvis sola idag, men til helga...

Anonym sa...

hei, så trivelig å finne bilder fra deg og hvordan du har det. artige bilder og fint å se hva du lager også.

karen

Jorids BestemorBlogg. sa...

Det er bra du er kreativ og får ut følelsene i dine kunstneriske figurer,som er veldig utrykksfulle.
Men til trøst, så VIPS, så er nok VÅREN hos deg også nå, Kong vinter MÅ vike for LYSET og SOLA om han vil eller ei nå. Hold ut bare en kort tid så er den der VÅREN.
Jeg synes jo ventetiden har sin sjarm også jeg da, med drømmer og forventniger til den kommende lyse årstiden, alt ligger liksom der framme og venter på å bli brukt!!
Ønsker deg en fin og lys uke!!

Anonym sa...

Hei, Stubbetufsa!
Jeg husker det vel, humørsjuka, når våren lot vente på seg da jeg bodde i Alta. Men plutselig er sommeren der i full flor, det vet du jo! Et lite råd oss boklesere imellom: Spander på deg en tykk, god bok og grav deg ned i den. Så er våren der når du er kommet til siste side! :-)
Klem fra Torunn
PS! Du er så flink til å spre solskinn rundt om i bloggene!

Trulte sa...

For en figur. Den var flott. Tusen takk for at jeg fikk se den.

Malys krok sa...

Så flink du er, både til å skape og til å skrive god tekst til. Han kunne være alt det du skriver, men det siste tror jeg mest på... Iallefall når jeg ser vinterbildene dine. Her er det ikke så mye snø igjen, men jeg var ute en tur nå, og det var iskald vind her og snø i luften.
Det var en som sa, en gang, at det er slikt en må regne med når en bor under polarsirkelen. Det har han vel rett i, men vet jo at det kan være varme her og. Kommer nok... Klem fra Margit.

Ingrid sa...

Uffameg !! Har du så mykje snø endå ?Då hadde iallfall eg sett mørkt på livet.Men våren kjem nok fort når den først kjem.

Nikoline sa...

Nei,huff og huff!! Eg synes rett og slett synd i deg.. men ei lita (om enn mager) trøst er jo at du VEIT våren kjem..det er om å gjera å ikkje gje opp håpet!
Godt du har strikketøyet å kosa deg med innadørs,og så får du fylla opp huset inne med kjøpevår...(blomster altså)
Kos deg framfor ovnen med strikketøyet ditt,du:0)

Strikkebesta sa...

Uttrykksfull figur, jammen har du evne til å skape!
Og berre innrøm det, du kosa deg bra medan du skapte den versjuke!
Eg synest snøbileta dine er fine, eg. Kanskje eg er så lite oppteken av veret fordi eg bur her eg bur, men det kjem godt med å sleppe versjuka her på våre kantar også, for om vi ikkje har så mykje snø, så kan det regne og regne og regne....

Jorun sa...

Uttrykksfull figur. Den var flott syntes jeg!
Men nå må da vel snart snøen smelte, og våren komme for fullt!
Jeg har det nok bedre her ja, selv om det også er litt kjølig her ennå..