lørdag 20. juni 2009

Altatur

På lørdag var jeg i Alta. Jeg kjørte et
søskenbarn dit som skulle nå
et fly tidlig om morgenen.
Bildet er tatt fra Storsandnes.

Dette bildet er tatt litt nærmere Langfjordbotn,
og fjellet som er lengst borte, er
Kvænangstindene. Jeg bor bak den
bittelille toppen midt på hitom tindene.

På brukthandelen kjøpte jeg to
kattekrus til 5 kr pr stk. og en risskål
med riskorn i porselenet (de
er blitt borte under brenningen).
Jeg fikk det sorte lokket,
det skal jeg plante i!
Så noen små koseting: En gris i
messing, to ugler, kopp og tekanne
og en fin snurrebass.
Grisen, uglene, kopp og kanne fikk
jeg gratis, hun som ekspederte
syns ikke det var noe særlig...

Her er gratistingene på nært!

På bokhandelen kjøpte jeg ei origamibok,
ei med bare småting!
Den andre boka er ulinjert, med strikk.
Den skal jeg bruke til å samle
små utklipp og lignende i, hele sommeren,
også når vi reiser.
Bakfra skal jeg samle matoppskrifter
og lure ting om mat, urter og sånn,
lime inn og skrive av!
Forfra skal jeg lime inn lure tips om
alt det andre, ting å lage, gjenbruk,
jeg skal skrive ned oppskrifter
på hva jeg hekler og strikker, lure
ideer til hagen og sånn...
Jeg har ei sånn bok fra i fjor...
Kanskje jeg skulle vise dere den en gang?

4 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Norge är ju bara sååååå vackert! *suckar*

Bodil sa...

Så flott natur de har, og alltid finn du så mykje fint på brukthandel :) Ha ein fin kveld!

mormonsen sa...

Du kan aldri ha en kjedelig dag! Det er virkelig mye inspirasjon å finne på bloggen din.

Solveig sa...

Jammen flotte ting du har fått tak i - på bruktbutikker er det alltid skatter å finne.