mandag 15. juni 2009

Lopper igjen!

Loppemarked igjen, lørdag i Kåfjord i Alta!
Et bygdelag hadde satt seg sin ære i at de skulle bli et
av de beste loppemarkedene i Alta!
Først fant jeg to trykk av Daniel Patrick Kessler,
"Hvit katt" og "Hvit katt med ball" Morsomme!


Den brune kassen bakerst kan man sette
inn bilde i til venstre, og ha ting i en slags
boks til høyre. Tenkte å ha bilde av min
bestemor og hennes småting i boksen.
Den lukkes og ser ut som en bok!
***
Så "måtte" jeg bare ha tre elefanter,
jeg har noen fra før også.
Til venstre to ugler, pepperbøssen var ok,
men saltbøssen var opptært av saltet!
Nederst glassbrikker, til høyre en krukke,
pluss noen småsaker midt på.
Den minste, runde ser du lenger ned...

Fotobok, ubrukt, gjestebok som jeg skal bruke til
noe annet, under der kunstbøker...
Termometer, oppheng i bambus, broderramme,
en blokk som jeg kan ha rotknivene i,
ei mappe med skopussesaker og til slutt et stort
stykke ubrukt voksduk!


Dette er den runde, bittelille tingen på et
bilde høyere opp, en miniugle!


Dette lappeteppet måtte jeg bare ta,
det var helt nytt, på størrelse med et babyteppe,
men kan henges på vegg...
***
I tillegg fant jeg to stykker med helt nytt stoff,
små brikker og blonder, et d-i-g-e-r-t, tykt,
splitternytt håndkle! Pluss en del gardiner
og dynetrekk til mattefiller
.
***
Så nå kan det bare regne!
Jeg vasker lopper og tørker på stativ inne
for fulle mugger.
***
Nå er det natta. Jeg har vondt i halsen
og drikker urtete av sitronmelisse og
peppermynte, sjøldyrka fra i fjor!
Det hjelper også mot urolige bein!

16 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Spennende med lopper og gjenbruk. Jeg er flittig kunde hos Fretex. Styrer på verre enn verst for tiden; travelt.

Bildene var veldig fine. Likte godt bilde du har lagt ut som viser bildene i trappen din.

Ønsker deg en fin dag. Klem fra Jannicke

Grethe sa...

Så mye fint du har funnet. Det er artig med slike loppemarkeder.

Tovepia sa...

Hva du har funnet;) Masse flotte ting! Lappeteppet var jo bare lekkert! Ha en riktig god bedring, det er ikke tiden for forkjølelse!

Ruth sa...

Loppemarkeder er herlige. Ikke noe som er så morsomt som å finne en eller "skatt". Jeg lurer litt på om det er jenters form for fluefisking?

Håper du blir bra i halsen fort. Jeg (og alle andre) har gått rundt med sånt i flere uker. Ikke noe morsomt i det hele tatt.

Ha en fin mandag.

Som dagene går sa...

Så mange fine ting du har funnet. Og nå bærer det laus med mattefilleklipping/riving.

mimouna sa...

Du er jammen flink til å finne brukbare ting & tang da, gøy at du deler fangsten med oss. :o)

Litt om alt sa...

Det lappeteppet ga memoryflachback til utallige timer bak symaskinen...
Tenk at noens gi-bort-ting blir skatter for andre. Det er gjenbruk på sitt beste det.
God bedring!

Bodil sa...

Utruleg så mange loppemarked de har! Og så mykje fint som du finn der :)

Januarsola sa...

Så flink du har vært - igjen! Ble grufrøktelig messunelig på den "rammeboksen". Der kunne jeg hatt bilde av verdens fineste mormor (som ble 94) og heklekroken og siste brikken som ble halv ferdig. Tro om jeg finner noe lignende i handelen?
Her er det lite med loppemarked, eller så er det jeg sok følger med på feil sted ;)

Birgitta sa...

Vilka fina loppisfynd du gjort. Lapptäcket är hur fint som helst. Hoppas du är bra i halsen snart.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Orlaug sa...

So masse fine saker du har funne...
her har ikkje vore eit einaste loppemarked i år.....og abstinensen er absolutt til stades.

Nikoline sa...

Jøss og bevares så masse du fann på loppisen! Og så fine ting.. spesielt flott var den ramma,og veeeldig god ide å ha gode minner frå bestemor i!!!
Ja du,det er rart med den sommaren som er så ueeendeleg!!! lang no på denne tida,heilt til den plutseleg er over og ein har ikkje fått gjort halvparten av alt ein skulle rekka på før hausten bankar på døra... Godt å høyra at me er fleire i samme situasjon..
Ha ein god kveld vidare:0)

Birgitta sa...

Hej!
Ser att du varit på loppisrunda och fyndat. Lite roliga saker du hittat.
Jag tror att du menar samma blomma som heter tätört hos oss.
Ha en skön midsommarvecka.
Kram Birgitta

Vardagens guldkorn sa...

Ville bara önska dig lycka till i min utlottning!
Kram Linda

2ne sa...

Ser ut som du har kost deg på loppis ja. Det er en gøy hobby det også å fly på loppis - tar gjerne en tur til Oslo og får med meg noen på våren og høsten. Har lik som den lille krukka, har fått den etter mine foreldre når de flyttet.

Jorun sa...

Mange fine lopper du har kjøpt igjen... og det lappeteppet var jo helt nydelig!