mandag 2. november 2009

Loppelørdag i Alta

Mens gubben var på lørdagskaffe,
var jeg og venninna mi på
loppemarked!
(Det var to til fra bygda der, også!)



To norgesglass, et coke-glass, ei blå
flaske pepperkakeformer og en
klokkeuro som er i stykker,
men den skal bli klokker til
juletreet!
Under ligger en helt fin
damaskløper!


Se mønsteret i damasken...
Lagt opp med hullsøm...



Kuler på damask...



Et oppbevaringssted for sølvtøy i
lyseblått semsket skinn,
en smal pyntetapetrull, ei
fotoapparatveske (har mista mi),
En artig sak i plast som jeg kan bruke
til å holde fast på oppskrifta når jeg baker.
og til slutt en liten gris til tannpirkere!




Fotoalbum , ubrukt, flere nummer
av Alt om Håndarbeid, bok om
soneterapi, Den store engleboken av
Sophy Burnham, 1996...





En strikket genser som er alt
for liten til meg, en bok ...





...ser spennende ut...


Kanskje finner jeg noe
som gjelder i dag?




Disse to bildene av Evert Taube
tror jeg at jeg har fra før... men...





Og dette keramikkbildet falt jeg for!




Her er kunstneren!




Ei veske med bilde av steiner,
to ubrukte spisebrikker, en duk
med engelsk broderi, bittesmå
knapphullssting rundt hullene.
Den blå brikken med
snekrystalltrykk kan kanskje brukes
til noe sydd.
Til slutt en bitteliten vevd brikke,
oppå et par kjøkkenbrikker.


En tynn bomullsløper med jule-
farge, et par gardiner og en hardangerløper
som er gått i stykker i kantene.
Den kan syes på noe...




Loppegull er blitt mor til to velskapte
lam.
Hun har gitt dem navnene
Gullemor og Ullemann




Kalles det for pidestall, den jeg
har satt en potteplante oppå?
I tillegg kjøpte jeg jo teppetrekk
til mattefiller...







7 kommentarer:

Unknown sa...

hoi som du finner, du må ha god plass til alt dette her også.
Jeg baler hele tiden med å hive ut ting, synes det er vanskelig....
Kos deg iallefall med alt det fine du finner. Ha en fin kveld. :-)

Petrinetrollmor sa...

Hei, hei ! Skal seie du har kosa deg ! Er det ikkje kjekt vel ?

Røsslyng sa...

Uæææ, og jeg som trodde jeg hadde dratt overvettes mye i hus i helga...
Det er helt utrolig alt hva du klarer å gjøre om på og gjøre bruk av av loppefunnene. Imponerende og kreativt! Og gjenbruk er og blir bra ;)
Koselig at Loppegull har fått seg to små...
Ha en trivelig høstkveld videre!

Bestemor Drillo sa...

Hva du finner av ting og tang! Du skulle nok ha hete "loppa" du stubbetufsa;) Den snøkrystallen var så fin, fin å bruke til f.eks. motiv på en sofapute o.l.. Norgesglassene begynner vel snart å forsvinne de ? Velkommen til lotteriet mitt!
Ha en fin kveld med lys og kos;)
Klem fra meg!

Tovepia sa...

Du er rå!! og flink til å finne flotte ting! Bildene av Evert Taube var jo kjempefine og glassene og brikkene helt supre!
Ønsker deg en god kveld og klem fra meg;)

Tulip sa...

Masse spennende ting fra loppemarked.
Så du var i 60års-laget på lørdag? Håper hun var fornøyd med dagen selv!
Tror to av mine søstre var der, de var iallefall invitert, men har ikke fått snakket m dem etter det.

ha en fin uke!

Som dagene går sa...

Så masse spennende ting du finner fram til. Også er du flink til å bruke sakene til litt av hvert.