mandag 22. mars 2010

Masser med sne!

Min datter med familie var her
i uka som gikk.
De kom seg ikke til Tromsø til
flyet sitt da Kvænangsfjellet
var stengt pga. uvær hele søndag.
Eneste mulighet til å komme hjem
var å bli kjørt til Alta og ta fly derfra.
*
Håper dere kom vel hjem fra Bergen!


Min eldste sønn og samboer var
også her. De kom seg heller
ikke over fjellet søndag.
*
I dag mandag hadde det snødd
masse. Ras fra taket gjorde sikten
mildest talt dårlig.

Man måtte reise seg for å se veien!


Romeo var ivrig inspektør!


En bil?



Og hvor mange biler står her??




Man har da prioriteringer...



Små takras ingen hindringer...



Parabolen skal fram!
Den er vanligvis høyt over mitt hode!



Sola får ikke sett oss ordentlig,
men vi håper...



Jeg vasset til knærne for å komme
ned til E6!



Der står han med spaden!



Der er det to!
De kom hjem med bussen i
halv ett-tida i dag.
Da var veien over Kvænangsfjellet
åpnet.
Men de skulle stenge veien igjen klokken
18.00 på grunn av skredfare!
*
Håper ingen blir tatt av ras.
*
Gubben har brøytet flere ganger.
Det vil liksom ikke slutte med de
lange snebygene...



22 kommentarer:

Merethe sa...

NÅ er det nok snø synes jeg. Dere har jo nesten snødd helt ned. Da kan ikke vi klage for at vi fikk litt her om dagen. Våren kommer med påsken regner jeg med. Det pleier den. Ha en fin uke...selv med snøen.

Bestemor Drillo sa...

Kjære vene ! Skal si du omsider fikk vinter, men det var jo våren som skulle vært hos deg!
Vi må ta det som det kommer med et anstrengt smil;)) Stor klem i snøhaugen, du får gi måkern en også!! Romeo også selvklart!!

Anonym sa...

o så mycket snö!! Hav tröst, solen smälter den och våren kommer. Här har vi också mer snö än på långa tider. Ha det så gott! :-)

Orlaug sa...

Trøste bære meg.......SO masse snø no.......misunner dykk ikkje den, nei......
Her har det faktisk vore ganske vårleg i dag........ein god del plussgrader og litt sol.
Men det kjem......og de er nok vel vandt til detta, vil eg tru....

Kari Aspenes sa...

Alt med måte! Man blir kvalm når det blir for mye, uansett hva det er ;-)

Unknown sa...

Oj så mycket snö ni har!
Men det har vi oxå,i natt kom det åtminstone 10 cm till.
Kram!

Petrinetrollmor sa...

Ja, enig med forrige helsing, alt med måte. No er det nok med snø og rasfsare og alt det ekle som hører vinteren til. No vil vi ha det lettere !

Tovepia sa...

Jøje meg, du er jo innesnødd!!
men dere går vel fra vinter til sommer på inga tid, så det er kanskje ikke mange dager vår? (Husker nemlig det fra et år i nord;)

Uansett, her gjelder det å kose seg med det hvite så lenge;) klem fra meg;)

Maj sa...

Trur vi må leite etter strømbryteren til snøkanonen for å få stengt den av!
No begynner det absolutt å bli nok ja.

Greta sa...

Kjære vene så mye snø. Har kalga over vinter og snø i månadsvis eg, men no er det vår her, i alle fall nesten. Syns veldig synd i deg eg ja. Tar ei stund før all den snøen er vekke.
du får finne frem all tolmodighet og krysse fingrene for at snøen forsvinner like fort som den kom

Unknown sa...

Herlighet så mye snø, nå har den regnet vekk her. Skal bli spennende og se hvor lenge den ligger ho dere. ;))

Anonym sa...

Er det noe en ikke kan gjøre noe med, så er det været.
Selv om snøen ligger ennå noen uker hos dere, håper jeg dere får mange solskinnsdager. For da er det flott hos dere.

Anonym sa...

Hei!
Huff som det sner...men hva kan man gjøre med det?Ikke mye!
Gubben måtte sove i bilen i natt,han kom seg ikke over fjellet i går.Men han kom seg heldigvis hjem utpå formiddagen i dag!!
Morsomt å se bilder hos deg,og nå må jeg prøve legge merke til huset ditt neste gang vi kjører forbi;)
GOD NATT!

Sidselsidserk sa...

Oj, dette kaller jeg snømengder! Det er ille når veier blir stengt så nå ønsker jeg lykke til og ei snøfattig uke ønskes deg.

Ruths datter sa...

Nei og nei. det der ser ille ut fru Stubbetufs.Håper snøen taper snart for sol og vår.
Klem

Tussi sa...

Du har virkelig fanga inn de nordnorske realiteter her, selv om jeg nok tror det er bittelitt mindre snø her hos meg.
Allikevel, å kjøre til jobb i morres var en i overkant spennende opplevelse. Hadde det ikke vært for de oransje veistikkene, tror jeg de fleste bilene hadde stått i grøfta (noen gjorde det)!
Joda, vi vet jo hvor vi bor, men nå vil jeg ha STABIL SOL :)

Mormor sa...

Det var da voldsomt til snømengder !
Enda godt dere har traktor til brøytinga så kommer dere ned til storveien i allefall.
Men å finne igjen bilen inne i slike snøfonner er heller ikke lett !
Lykke til med måking og brøyting
Snart kommer sola og tar resten ;)

aud47 sa...

Jøss såå mye snø! Vi fikk litt søndag vi og ,men langt fra den mengden.Nå er den nesten borte igjen,ellers er det da mere enn nok her syns vi ,men vi har så visst ikke noe og klage for.Håper den forsvinner innen st.hans:-) Vi må vel bare ta det slik vi får det,bare synd at snøen ikke kommer ferdig måket.Ha en fin kveld ,natt og dag i snøhaugen din.Klem fra meg.

syogstrikbodillen sa...

Hej,
Det er da utroligt så meget sne i skal ha`!
Føler med dere og især "Gubben" som må brøyte!
Måske han får lyst at sige som min, da det sneede som værst her:
"Nu tror jeg, at jeg lægger mig på sofaen, og lader den globale opvarmning klare resten!"
Klem

Sonja sa...

Huff, huff det var da grådig mye snø. Men den pleier å forsvinne fort når det først begynner å smelte på denne tiden. Våren banker nok snart på din dør også.
Ha ei fin uke.

medina sa...

Fine vinterbilder. Vi har iallefall fått påskesnø. Men det rekker nå. Ha en fin uke.

BirtH sa...

Mye snø er både artig og arbeidssomt. Her har det snødd og snødd de siste fjorten dagene, og nå kjenner jeg at jeg begynner å lengte til snøsmeltinga. Jaja, det er ingenting en kan gjøre med det :-)
Ha en god dag, uansett!