søndag 19. desember 2010

Trekning av blogglotteri

Da er det klart for trekning!
Men først en liten oppsummering:
Julaften er det:
 14 som skal ha pinnekjøtt
11 skal ha ribbe
2 skulle ha begge deler
6 skal ha skinke
5 skal ha kalkun
2 skal ha fisk
2 skal ha andestek
1 skal ha kjøttbullar
1 skal ha svinestek
1 skal ha svensk julebord

1. juledag er det:
15 som skal ha rester
4 skal ha koldtbord
1 som skal ha julefrokost
(Disse hadde en viss likhet)
6 skal ha fisk av noe slag
5 skal ha pinnekjøtt
3 skal ha ribbe
1 skal ha kjøttbullar
1 skal ha Jansons fristelse
1 skal ha tjalknøl (?)
1 skal ha spaghetti m. saus
1 skal ha elgsteik
1 skal ha brød med jordbærsyltetøy
1 skal ha grandiosa
1 skal ha kalkun

Artig  resultat!
Så trekningen. Jeg begynner med
3.gevinsten:

Grytekluter, kurv og nålepute 
går til:


2. gevinsten,
gryteklut, kurv og nålepute, 
går til:

Og 1. gevinsten,
to nisser,
går til:
seascape

Gratulerer, alle tre!
Jeg har adressen til Tulip,
de andre to, Trines hobby
og seascape må sende
meg sin adresse snarest,
så kommer gevinstene!

Takk til alle som deltok, det var morsomt å få vite hvordan julemiddagene så ut!
Ha riktig fine dager fram til julaften!

31 kommentarer:

Tovepia sa...

Gratulerer til de heldige vinnerne!! Flotte gaver de får!
Her faller tempen i ett sett, skal bi 17 speik imorgen...brr..godt det er ferie snart;)
Koos deg, klem fra meg;)

Anonym sa...

Gratulerer så mye til de heldige vinnerne.
Så kjekt å se hvordan julemiddagen ser ut rundt om i blogglandet.
Ønsker deg fine førjulsdager, nyt dem og kos deg masse.
Stor førjulsklem fra Mio

Tulip sa...

Å så artig, jeg vant!!
Tusent takk!
Gleder meg til å se premien "LIVE"!

Artig å se julemattradisjonene rundt omkring. Det er jo noe spesielt med jula. Luktene og forventningene...
En fin tid!

Kos deg inn i den siste førjulsuka. Håper du er i rute, så du slipper å stresse så mye...

Klem

Petrinetrollmor sa...

Oj så masse god mat !! Gratulerer til dei heldige vinnarane ! Så artig at du laga til dette :)

Ha fine dager du også !

Birgitta sa...

Grattis till vinnarna hos dej.
Önskar dej en skön och trevlig julvecka.
Kram Birgitta

Greta sa...

En liten førjulshilsen fra meg og Stubbenissen. klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer til vinnerne! Morsom utfordring og gi-bort.

Seascape sa...

Å så heldig jeg er :-) JIPPI jeg vant de to herlige nissene. Nå ble jeg hoppene glad. Gratulere til de to andre som vant.
Jeg skal ta godt vare på nissene, de skal få et riktig nisse hjem her :-)) E-mail har jeg sendt til deg stubbetufsa. Førjuls Klem fra Seascape

Anlen sa...

Kult resultat av spørreundersøkelsen:)

Tussi sa...

Gratulerer til heldige vinnere som får flotte premier!
Her har helga gått med til barnepass, men til uka skal jeg la mine tovanisser få komme inn i varmen igjen - de sitter fremdeles på loftet og fryser...
Ha ei fin uke :)

Anonym sa...

Artig lesing!

Gratulerer til dem som vant!

Trines hobby sa...

Heldige meg som vant så fine ting!!
Artig å lese om hva andre spiser til julemat, Kan nesten kjenne lukta når jeg leser......
Har sendt e-post med adressa mi til deg.
Ha ei fin uke!
Trine

Anita Tørmoen sa...

Hipp hurra for vinnerene:)

Ruth sa...

Masse gratulasjoner til heldige vinnere. De nissene er da virkelig helt utrolig flotte og jeg håper virkelig de får det godt dit de skal. ;)

Ha en fin uke.

Rigmor sa...

Grattis till alla som vann, en liten försmak av julafton! Men jösses va mat du ska fixa, och va folk det tycks komma! Jag antar att du gör som jag, förbereder det mesta och så kommer man på i sista stund att man glömt något i alla fall...så står man där rödrosig och smått uppstressad när alla kommer. Men det blir jul ändå!
Ha det gott!
Kram

Annelis hantverk sa...

Så många olika julmaträtter på din lista!
Grattis till alla vinnare!
Ha en bra dag!

Gunn`s Kort sa...

Dette så gøy ut:) Synd at jeg ikke så denne bloggen før nå:)
Skal bli gøy å følge deg:)

Moan sa...

Gratulerer til alle vinnere!
En ganske utfyllende meny! Men ingen lutefisk??
Nuvel! Ha en fortreffelig uke!

Sidselsidserk sa...

Gratulerer til heldige vinnere! Jeg er bare rundt om for å ønske bloggvenner ei riktig GOD JUL. Er i bloggtørke, men håper å komme sterkt tilbake:-)

Kos deg og nyt julehøytida!

mimouna sa...

Artig liste! Og jeg trodde først at du skulle ha mange veldig vanskelige og krevende julegjester, hihi. Fikk ikke med meg at det var en avstemning.

Fine premier, gratulerer til vinnerne! :o)

Mormor sa...

Morsom konkurranse !!
Det var mange forskjellige menyer ja !
"Alle" jeg kjenner spiser ribbe medisterkaker og surkål, med moltekrem til dessert :)))

Ha ei fin førjulsuke, i morra snur sola ;)
Hvis det ikke er alt for mange minusgrader så blir det bålkos borti skogen ;))

Fra det lille røde huset.. sa...

Hei hei igjen!
Tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg!

Du verden, - du har virkelig hatt en storjobb med å lage resymè av alle matvanene! Kjempeartig!

Nå ønsker jeg deg og dine en trivelig førjulsuke, med masse kos.
Vi må bare ta oss tid til det, og ikke slite oss ut....det er ingen tjent med.

Jeg har mye å ta igjen, men tar dagene som de kommer nå... Orker ikke å stresse opp hjertet mitt mer enn nødvendig.
Skal bake og vaske litt...men venter på at det skal komme litt energi... Det strømmer ikke akkurat på, etter en uke i en sykehus-seng,...med bare noen småturer i korridoren.

Klem fra meg!

Randis side sa...

Gratulerer til vinnerne! og takk til deg som lagde spenningen for oss andre :) Flotte premier! Dine nisser e helskjønne :) Ha fine dager mot jul!

Spurven sa...

Ønsker deg god julefeiring, Stubbetufsa!
De nissene var kjempefine - heldige er de som vant dem, og det andre fine du loddet ut.

- og du, no e "sola snudd" :))))!!

p.s. ang dialektord; et tv-innslag her om dagen om Sunn---(husker ikke resten) minnet meg på noe vi pleide å si før om vinden; Han kjem synn-anna no, vinden. Du har sikkert det i boka di, men tenkte på at eg sku sende det til deg og høre. Er vel godt kjent og velbrukt, men sammenligna med betegnelsen "Sunn--" om Sør, synes eg er spennende. Mye som ligner av dialektord i nord og i vest:-)
d.s.

Bea sa...

Trevlig läsning och grattis till vinnarna!

Ser att du lagt ett frågetecken på Tjälknöl, det är en frusne stek som läggs frusen i ugnen på svag värme och får steka lång tid och sköta si själv. Sedan får hela köttbiten ligga i saltbad :)

God Jul!
Kram /Bea

Bestemor Drillo sa...

En riktig God Jul til deg og dine!
Takk for fine innlegg og kommentarer!
Klem!

Anonym sa...

Ønsker deg og dine en riktig
God Jul.
Juleklem fra Mio

Mormor sa...

Hei på deg !
Har du sjekka e-posten ??
GOD JUL......
KLEM......

Sonja sa...

En riktig God Jul til deg og dine.Klem fra Sonja.

Gry sa...

Ønsker deg og dine kjære ei vakker
og fredfylt jul!
Juleklem fra Gry : )

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Så artig med enda en som har en salig blandning på julebordet. Jeg er renodlet svensk, gift med en nordman o har da svorske barn!!
Köttbullar, skinka, Jansson...Mmmm ;o)=

En god jul videre ønsker jeg deg!