mandag 25. oktober 2010

Husker dere gardinringene?


Jeg hadde kjøpt gardiner på loppemarked, men
klipte vekk ringene, for jeg trengte bare tøyet...



Så heklet jeg med hyssing rundt gardinringene.
Og la alt i et norgesglass inntil videre.



Nå har jeg pyntet dem med bittesmå bjeller
 og bittesmå sløyfer...



...og hengt dem opp i en tynn lintråd.



Det mer virkelig en sprø lyd i de bjellene!
De hang på en kurv jeg også fant på loppis,
men jeg tok dem løs fra kurven, og den er
nå hvitmalt borte i fjøsen...



Se, her ble de julete straks jeg hengte dem
opp i "Nattens dronning"!

27 kommentarer:

Orlaug sa...

Du er neimen ikkje verst....gode, kreative idèar........og so supert gjenbruk.

Nette Cecilia sa...

Du har ett bra öga för nya idèer ,snyggt blev det,kram Nette

Birgitta sa...

Vad fint det blev. Riktigt trevliga prydnader.
Kram Birgitta

Tussi sa...

Jeg må si som min gamle mor pleier når hun "imponeres": jøss i jeriko - detta va fint! Her var det jo ikke så mye som skulle til, og flott ble det :)

Anonym sa...

Jag är imponerad av din fantasi! Jag har massor av stora gardinringar... ;-)

Unknown sa...

Genialt spør du meg. Bare det og komme på det. Du er flink.
Festlige ble dei:))

Guro sa...

Disse va virkelig søte, på en sånn røff måte, som æ like. God ide, ska utvide heimlagajulepyntlageret mitt ;o)

Moan sa...

Så flotte de ble! Noe å henge på treet :-)

Tovepia sa...

Du er så flink til dette, å ta ibruk det du finner!! Ser du er igang med forberedelser til messer, du har ihverfall mye flott å selge!!

Greta sa...

Du imponerer meg alltid. Eg hadde nok berre kasta dem eg, helt sikekrt. Du finner så masse fint du kan alge av det. Kjempeflink

Bente Simone sa...

Artig. Alt man kan lage. Heng du flere i hop får du en liten uro.

Måtte bla litt under tema gjenbruk og da fant eg sengeteppet hekla av gjenbrukstråd... og det gamle dongerisengeteppet. To helt forskjellige, men nydelig flotte sengeteppa.

Barbros lille atelier sa...

Herlig gjenbuk! Så kreativ du er!

malla-b sa...

Desse blei kjempefine.

Ruths datter sa...

Oj. Dette ble riktig fint du. Tenk så koselig å gi vekk en sånn liten bjølleting. Smart du.
Klem

Bestemor Drillo sa...

Herlig Stubbetufsa ! Jeg som har en hel skuff full med gardinringer!!
Tusen takk for tipset! Dette må jeg prøve selv om jeg ikke vet når! Jeg får så mange ideer fra dere at topplokket er i ferd med å fly av!!
Klem fra meg!

hobbystua sa...

Genialt dette du har gjort med ringene,og en nydelig pynt på nesten hva som helst også.Så takker for ideen du har vist her:)

syogstrikbodillen sa...

Genialt! - Som hobbystua skriver.
Ser for mig et juletræ med bare sådanne og så levende lys. Stilig!

Barbros lille atelier sa...

Hei igjen!

Gøtt er det samme som fiskesnøre:-)

Anita Tørmoen sa...

Så fine små gjenbruks-pynt du har laget nå da:) Kjempelurt.

Min stil sa...

Så søte, og super ide. Mener jeg hadde noen liggende, men tror jeg har kastet de... Hmmm, tror jeg må ta en titt.
Klæm Susanne

Viola sa...

Noe så nydelig!!!! Du er jammen meg kreativ! Dette blir fine saker å henge i juletreet vettu.. :) Høres artig ut med at du holder julemesse, du har jo så mye fint, så du får sikkert mange kjøpere!De fjellene med snø på lenger ned her- de er bare fantastiske å se på! Mange vakre bilder du har tatt! Gratulerer med premier også!
Kule smileys du har forrewsten! Må smile hever gang jeg ser dem..
Kos deg og ha en fin dag! Her skinner sola bak blasse skylag, og den går ned ikke før halv 6-tida..
Klem fra meg! :)

HBJ sa...

Så Lurt og fint!

Mormor sa...

Du er genial ! Hvor tar du det fra ??
God bedring til dere..... Klemmm

Laila -Karin sa...

Søte ble de . Du er et oppkomme av gode ideer.
Det er lov å stønne over halsvondt.
det hadde jeg og gjort, og med en vanlig influensa så kan jeg garantrer deg at jeg hvet å klage.
Nå er værste feberen på retur og det ser ut til å løsne littså det går jo bedre.
Klem

Turid sa...

Kreativiteteen kan ingen beskylde deg for å mangle....åååååååå de herlige skuffan og små kassan du viste i forrige innlegg...like ikke sånt æ...misunne , misunne .

Jorun sa...

Så lekre de ble!
For en fantasi, slikt liker jeg vet du...

Irene sa...

Utrolig god ide og kjempefint resultat!