fredag 31. desember 2010

Nytt år - nye håp og forventninger


Med dette nydelige vinduslyset vi fikk
fra min broder og hans fru
vil jeg ønske dere en fredfull
overgang til det nye året!

Og jeg ønsker også at det dere håper 
skal hende i det neste året, virkelig
skjer, med bare fordi dere har villet
det så sterkt!

En stor del av vår hjerne er ikke
i bruk, enda.
Jeg lurer på hva det er vi ikke har
utviklet den til enda.
Kan det være ting som å tenke
seg frisk? Eller å utvikle seg på
et bestemt område?
Kan det være å kommunisere
uten data, telefon, mobil, men
bare bruke sansene, slik urfolkene 
i Australia gjør ute i ørkenen?


Uansett, jeg håper det nye året gir
oss inspirasjon til å tørre å utforske
verden omkring oss, utenfor oss,
om det så bare gjelder å besøke
naboen vi ikke har vært innom  på
det vi kan huske!
Og:
Her hos oss er det for mye sterk
vind til at det er lurt å sende opp
noen raketter!
Ingen vil se det heller,
i denne sneføyka!

  



Godt nytt år!


10 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Önskar dig ett riktigt fint GOTT NYTT ÅR!

mono sa...

Godt Nytt År! =)

Unknown sa...

Gott Nytt ÅR!
Kram!

Petrinetrollmor sa...

Tusen takk for vakre ord og fine tanker. Godt å ta med seg inn i det nye året.

Ønsker deg òg eit riktig Godt Nytt År ! Eg ser fram til å blogge saman med deg i 2011 også !!!

Greta sa...

Ett innlegg til ettertanke sånn på tampen av året. Tror vi kan gjøre mykje med hejlp av tankene. Vi klarer jo å tenke oss ned i gropa så akn vi vel klare å lære oss og tenke oss opp av den og verte frisk også. Posetiv energi som eit resultat av posetiv tenikning kan gjør masse tror eg.

nydelig vinduspynt.
Ønsker deg eit fantastsik nyttår stor klemfra Greta

Gry sa...

Jeg takker for et hyggelig bloggvennskap med alle besøk, koselige kommentarer,
og for all inspirasjon jeg har fått,
i året som nesten er gått.
Jeg ønsker deg et vidundelig
godt nytt år!

Klem fra Gry : )

Seascape sa...

Jeg Ønsker Deg Et Riktig Godt Nytt År:-) Jeg gleder meg til å følge bloggen din i det nye året. Klem fra Seascape

Tussi sa...

Jeg har ikke sett sånn vindusbelysning før, men den var alldeles nydelig!
Ja, hadde vi bare visst hvordan vi kunne bruke hjernen og - ikke minst - sansene våre fullt ut...
Jeg har kronisk hodepine, og akkurat nå kan jeg ikke huske sist jeg hadde en dag helt uten, den har vært konstant i flere uker nå. Er utredet i hytt og pine, uten at det kan påvises noen årsak. Til slutt lært jeg meg og overse den, i alle fall til et visst punkt. Må bare gjøre noe hele tiden, og absolutt IKKE tenke på at det er vondt, styre tankene over på noe annet! Det fungerer rimelig bra på jobb - men så smeller det ofte til når jeg kommer hjem. Jeg kan ikke forklare det bedre, men foreløpig hjelper det - og til tross for legens råd om halv uføretrygd, er jeg i full jobb fremdeles. Bank i bordet!
Ønsker deg et produktivt og godt nytt år :)

Som dagene går sa...

Gode nyttårsønsker. Tror også at en kan lære seg å bruke hjernen på en annen og posetiv måte. Har sett et godt eksempel på hvordan det er mulig å komme tilbake fra respirator til et nesten fullgodt funksjonsnivå etter hjerneslag. Ikke bare den fysiske treninga, men kombinert med viljetrening av hjernen reise vedkommende rundt og kurset helsepersonell og andre.

Kari sa...

Godt nytt år!!!!! Og stor klem, mange gode ønsker og takk for året som gikk :-)