torsdag 4. august 2011

"Haugen" ved drivhusene


Det ble ringblomster her i år som i fjor!


Det blomstrer i allfall!


Haugen ble plantet i aller sist,
men da fikk jeg hjelp av ei Lofoten-jente!
Det blomstrer villig!


Det glemte jeg å si om ringblomstene:
I år ble det noen høye og noen lave sorter
om hverandre!


Inne i drivhuset er det ikke mye som
er i blomst, nei!
Der henger linaria og frør seg,
sammen med noen andre som
 trenger førstehjelp...


Men utenfor døra står det ei grønn
plastbøtte som jeg hadde den jorda i
som frøplantene hadde spirt i.
Etter hvert som jeg priklet, tømte
jeg jorda fra småboksene opp i
bøtta som etter hvert kom ned i
drivhuset.
Plutselig en dag så jeg at noen
planter vokste opp fra bøtta!
Det var frø som ikke hadde
spirt da jeg priklet!
Nå får de bare vokse der i
skjønn forening!


Dette bildet er tatt i den andre
retningen, mot stien og potetlandet...

Ingen kommentarer: