torsdag 22. desember 2011

Restegarn etter veving

Min datter sendte meg noe garn hun
hadde fått før det ble kastet...


Jeg begynte å strikke sitteunderlag,
og jeg tøvde dem så de skulle bli
faste og tykke.
De er strikket med bare rette masker.


Alle er strikket fra 5 masker som ble
økt 1 maske i slutten av hver pinne.
Da jeg kom til 100 masker, strikket
jeg 5 omganger bare rett, så
felte jeg 1 maske i slutten av
hver omgang til det var bare 5
masker igjen. Felte så av.


Selv om de ble tykke, hadde de lett
for å lurve seg når man satt på dem.
Derfor fikk jeg tak i kvadratiske
sitteunderlag av skumgummi/isopor,
vet ikke helt hva.


Disse var doble og virket stødige.


Så ble det å sy flakene sammen to og to
med kunstunderlaget mellom...
Hvit ulltråd og knapphullsting.


Heldigvis hadde jeg strikket mange flak!


Her har jeg nyttet et prøveflak jeg
strikket aller først for å se hvordan
dette garnet tovet.
Det ble sydd på til pynt, men det er
jo fare for at den som sitter på
dette underlaget, får en rute i
baken... (:I) ...hehe...


Jeg strikket flere...


...også nede på Kanariøyene!


Her er fem underlag, det ble seks.


Men det er mer garn igjen!
Og jeg har glemt hvilken butikk det
var som solgte kunstunderlagene!

Nå er de kanskje i bruk på min datters
veranda!

Ingen kommentarer: