torsdag 26. april 2012

Garn fra Ullhedina!


For nesten to år siden fikk jeg en 
garnpakke fra Ullhedina!
Den inneholdt bl.a. ei diger hespe med
mohairgarn som Ullhedina syns klødde.
Hun bodde i Skottland, men har nå flyttet 
til Norge, hvor hun koser seg på norsk 
med sine seigemenn...


Nå har jeg lært meg denne strikkinga 
(er det kontstrikking?) på strikketreffet
onsdagene. Ei venninne av meg lærte 
meg og ei anna ung dame å strikke
slik, for vi syns disse sjalene hennes 
så deilige ut!


Det ser ut som julekurvfletting!
Og litt hekling rundt til slutt...



Og det måtte jo fotograferes fra 
forskjellige vinkler...


Til og med liggende i sneen!
Det var artig å lære dette.
Og Ullhedina: Jo, garnet klør litt,
men du så varmt det var med en 
gang det ble lagt over skuldrene!
Ikke min farge akkurat, men det 
er kanskje noen som vil ha akkurat
dette sjalet!
Og jeg har garn nok til enda et sjal.
Takk igjen, Ruth! 

(Skal slike sjal blokkes???)




Ingen kommentarer: