fredag 6. juli 2012

I går morges



Mellom 8 og 9 i går morges var jeg 
ute i kortbukse igjen!
Varmt med andre ord...
Her den velkjente løpstikken i bakkant
av bedet, så californiavalmue, blå 
valmuesøster, de gule har jeg ikke 
navnet i hodet...





Og bak de gule jeg har glemt 
navnet på (husk jeg er over 60!)
 finner vi en peon som har stått 
der i flere år og mistrivdes.
I fjor flyttet gubben dem høyere 
opp i jorda, og nå har de to knopper!
Gleder meg til å se vidunderet!


Dette er store løytnantshjerter!
Nei, det er det ikke, det er
kjempekonvall, som mormor så 
riktig påpeker!


Markjordbæra holder på å ta over et
 bed, og det skal den få lov til!


Her er det også plantet markjordbær 
i år, månedsjordbæra der døde ut i vinter.


Ikke stor blomstring enda, men 
løvemunn har begynt.


Kronkrage...


Flikrabarbra...


Rosa hageskrinneblom og bronseblad...


Tusenfryd frør seg sjøl.
Noen er blitt dobbelt doble!


Det vokser altså!


Stemor og jordbær...


"Haugen"...


Her også...



Men hva er dette?
Fikk den for et par år siden, dette er
frøplanter av den.


Lewisia...


Her også...


En rød sildre?


Takløk som har tenkt å blomstre.


Gul rosenrot fra fjæra bakerst, 
en rød kultivert foran...


Linaria koser seg på bordet...


Det vokser på "Stien" også.


Ovenfor huset kommer mengder med 
ballblom, så storknebb og til sist mjødurt!





Ingen kommentarer: