mandag 13. august 2012

Bare for å friste

...til en kikk!


Ettertraktet vare!


Rødmende, med friere i blått...


Plukkbar...


Sprekkferdig!


Kjenner du smaken i munnen?


Hysj, kanskje de ikke ser oss...


Hengende!


Merkelig dette med bærtur. 
Jeg var på tur en dag og kom
til min pent parkerte bil og fant ut 
at jeg hadde mistet nøklene!
Og å finne dem i myra var utenkelig!

Tenke, tenke.
Jeg hadde tatt nøklene av tenningen,
hengt dem i beltestroppen,
låst frontdøra, tatt ut spann 
og vannflaske fra baksetet,
Ja, og så hadde jeg skiftet bukse!
Der lå jo buksa inni bilen, og jeg så 
nøkleknippet såvidt der det var 
festet i beltestroppen...

Jeg hadde husket alt, 
men i feil rekkefølge...

Resten lyder så her:
brodern hjalp en søster i nød.
Takk, brodern!


Et lite apropos til slutt:
Da jeg hadde tatt bilde av bæret, 
var jeg liksom ferdig med det, 
og gikk videre.
Pussig.
Det hendte flere ganger, vanskelig
å kombinere to oppdrag, 
plukking og fotografering!


Ingen kommentarer: