fredag 12. oktober 2012

Gamle minner


Jeg er på en plass full av gode
minner.


Utenfor gjerdet lyser det opp
av traktlav i løvet!







Tyttebær er her og, langt ut i oktober.


Bare se her!
Og et sted her vokser det avlange tyttebær,
men jeg fant dem ikke i dag.


På veien opp til huset dukker det
opp en liten skjønnhet!
Tro hva den heter?


Denne later som om hun er en rose,
men hun lurer ikke meg!


Dette var den første av arten 
Himalayafotblad her i området.
Mange planter kommer fra frø
fra denne.
Blant annet mine!


Lupinene blomstrer ennå.


Utsikten over fjorden er Kvænangstindene,
 men med skyer og sne i dag.


Høyere opp i landskapet,
samme utsikt.


Og her er huset.
Her bodde blomsterdama.
De som kom med middag til henne
før hun flyttet, mente at de kom
til Edens hage.
Hun lærte meg å bli glad i blomster.


Denne bakken var full av blomsterplanter 
og busker!


En hilsen til hennes to sønner
og deres familier!


Ingen kommentarer: