lørdag 13. oktober 2012

Vinne frø?


Her hadde jeg tatt inn blomsteraks
av noe pyntegress for å tørke.
Da det tørket, sprikte agnene på akset mer
 og mer, og massen este ut av boksen!


Du klarer kanskje å se frøene i enden
av agnene? Det var litt av en jobb å
skille agner og frø, og helst ville 
de fly sin egen vei!


Her er frøene. Gresset heter silkebygg.
Under her har jeg laget konvolutter med 
en plante avbildet på hver.
Når alle frøene er tørre, skal jeg ha en 
liten frøpose oppi hver konvolutt, og
så skal jeg lodde dem ut blant de som 
vil være med på denne gi-bort`n!
Her er frøsortene:







Jeg har allerede to jeg har lovt å sende 
frø av Himalayafotblad denne høsten,
det er Strikkespinn og Anne Katrine.
Nå vet dere at jeg har husket på dere.
Og jeg har adressene deres.
Men dere kan jo være med og vinne 
andre slags frø om dere vil!

Jeg har flere poser av samme sort frø.
Jeg trekker en sort av gangen, og putter 
vinnerne oppi kurven igjen etterpå, 
dersom de vil være med på trekningen
av neste frøtype.

Altså, i din kommentar her, skriv 
hvilke planter du  vil være med på
å vinne, alle liker jo ikke alt, 
nødvendigvis!

Dersom du linker til denne utlodningen
på egen blogg, får dere et ekstra 
lodd! (Si fra om det!)

Om 14 dager er nok alle frøene tørre.
 27.oktober kl. 20.00 stopper 
påmeldingen,og trekkingen blir like etterpå.
Jeg gir vinnerne beskjed, og er det en uten 
blogg, må du sjekke her sjøl, og event. gi 
meg din e-postadresse.

Ha ei god helg!



Ingen kommentarer: