fredag 25. januar 2013

Kjære alle sammen!

Jeg har ikke blogget på nesten fire uker,
og jeg ser at noen kommer med
bekymrede meldinger.
Det feiler meg ikke noe ekstra,
det er bare livet som skjer.
Av og til må vi takle tyngre sider 
av livet, og da går det ut over noe.
Men jeg vil takke for omtanken!


Det er ikke mye håndarbeid jeg har 
fått gjort, men dette restegarnsskjerfet 
til meg sjøl har jeg fått av pinnene.



Det vil jeg bruke på kåpa.


Var det Ulla-Bella eller Tovepia som 
hadde strikket en slik lang pølse og 
sydd den sammen?
Jeg så i all fall et slikt skjerf, riktignok 
ble mitt kortere, dessverre, men jeg fikk 
brukt opp restene av dette babygarnet...
For hver ny fargebolk startet jeg 
med en omgang vrang, det gav litt liv...


Jeg har også strikket et sett av
Hacho, et garn fra Peru, merinoull
og håndfarget.


Det er kjempemykt. 
Men lua ble ikke helt som jeg hadde 
ønsket. Men jeg har rekket den opp en
gang tidligere, og nå får den bare være.
Det er jeg som skal bruke den.


Det hadde vært bedre om den 
var rettstrikket.
Jeg har strikket 5 rette og 5 vrange,
og forskjøvet dette med en maske 
for hver omgang. Resultat: Snodde 
ringer oppetter hele lua.
For å gjøre det hele helt rotete har
jeg laget tre snurrer bak...
Ja, ja...
Kanskje rekker jeg den opp igjen...


Men skjerfet er jeg superfornøyd med.
Det er slik jeg har strikket et  før i tida,
 og det er likt med det som kalles for
et Karius-Skjerf.
Jeg liker disse skjerfene når de
ruller seg innover!

Nå er det sol-glede over hele fylket,
men her ser vi ikke sol-øyet før
18. februar.



Ingen kommentarer: