torsdag 2. juli 2009

Sisalmatte til slutt...

Jeg kjøpte tre ruller med sisalhyssing som de hadde fått på Rema 1000.
Jeg skulle prøve å hekle en kurv, men den gang ei! Arbeidet vridde seg så mye at jeg bare måtte gi opp.

Hva gjør man da?
Kanskje ei dørmatte?
Jeg til med strikkepinner, to lange nr. 5!
Jeg strikket bare rett med to tråder sammen. Det var tungt, men det gikk, og når matta så stor nok ut, felte jeg av og heklet et par rader rundt med enkel tråd.
Matta ble litt vridd, men den ble helt fin etter en omgang med strykejern og dampeklut!

Men jeg har en rull hyssing igjen! Kanskje bare bruke den til tau, som meningen var?

10 kommentarer:

Som dagene går sa...

Du har så mange ideer. Hyssingen som ble igjen kan være god å ha til diverse.

Bodil sa...

Resultatet vart jo fint :) Artig å prøva nye ting :)

Birgitta sa...

Hej
Mattan blev väl inte så tokig heller. Jag såg en stickad matta i våras. Där hade de stickat flera mindre bitar i olika färger och sedan sytt ihop den så den blev större.
Alla sätta är bra och i regel brukar det bli något också.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Anlen sa...

Imponerende å strikke ei matte! Ser tungt ut:) kanskje er det neste nøstet ok til hyssing, ja...

Grethe sa...

Dette ble en fin matte. Du er så kreativ. Du er også kjempe flinkt til å linke til konkurranser - det er hyggelig at mange reklamerer for hverandre.
Ha en fin helg :0)(0:

Ruth sa...

Au! Det der høres tungt ut, men den ble jo fin da. Og hyssing vet du, det har man alltid bruk for.

Ha en god dag i morgen.

Solveig sa...

Det er morsomt å hekle av andre materialer enn garn. Synes resultatet ble veldig bra. Holder også på med noe slikt for tiden - men det tungt for hender og fingre.

Tovepia sa...

Dette hørtes ut som tungt arbeid, men det ble jo ei fin dørmatte! Aldri hørt om slik hyssing heller, jeg;) Ha en flott dag!

Unknown sa...

Du er full av ideer og lar deg ikke stoppe. Ha en fin dag. :-)

M sa...

Hei tufsa,
skal si du finner skatter på din vei!
Digger vispen din....har ikke sett no`sånt her i byn...
At du fant på å strikke av hyssing, STILIG, jeg tror det er litt for tungt for mine hender.
Ha en fiiiin dag, min kjære!
Klem,M