torsdag 10. september 2009

Dette loppefunnet har jeg ventet med å vise...

På dette oversiktsbildet ser dere hva jeg fikk for 100 svenske kroner på loppis i sommer.
Kjøpt av en mann som ikke ante hva det var...
Nederst på bildet ser vi tre skytler til å veve garn eller filler med, tror jeg.

Under her ser vi to båtskytler som bare mangler en metallpinne i midten.

Her er tre båtskytler til.
De er til å veve garn med...





Dette er tre skytler av en annen sort, jeg tror de kan brukes både til garn og filler.


Her er poser med hovler (eller hovoller som vi sier).
Til høyre er det små plastknopper til å feste de trådene med som vi ser på bildet under.
(Kommer ikke på navnet.)


Som bildet viser, brukes de til å henge opp trøer med, feste skaftene med og lignende.
¤¤¤
Hva mener dere, Sonja, Birgitta og andre vevere? Har jeg gjort et kupp?
Jeg tar selvsagt imot andres kommentarer også!


..

3 kommentarer:

Bodil sa...

Eg trur absolutt du har gjort eit kupp! Eg har slik stor skyttel som vist nederst på første bilete. Den har eg brukt når eg har vevd filleryer, og den er veldig god å bruka.

Birgitta sa...

Hej! Jag tror nog att du gjort ett litet klipp. De ser ju riktigt fina ut. Och upphängningssnörena är inte så billiga och de där små plupparna kostar säkert 2:-/ st.
Ha en mysig fredagskväll.
Kramis Birgitta

M sa...

Hei min venn!
Jeg hadde nok heller ikke visst hva dette var!
Jeg skulle gjerne kunnet mer om håndarbeid!
Og takk for kompliment, jeg er glad for å ha sånne som deg!!!
Har du forresten sett http://bloggedamer40pluss.blogspot.com/?
Klem,M