tirsdag 24. november 2009

Min kake: "Bare må ha!"

Min julekake nummer en er
Panforte de Siena.
Det finnes flere utgaver av denne
oppskriften, men denne er desidert
den beste!
Jeg satte den inn i juleboka mi i
1994. (I denne boka skriver jeg
bare før jul hvert år, hva jeg
har gjort av juleforberedelser, og når.
1988 var første gang jeg skrev.
Oppskrifter som er vellykkede, og
som jeg vil lage neste jul,
står i boka.
Under ser dere boka, oppslått på kaka.


Her har jeg blandet alt det tørre.

Og her sukker og honning som
skal smelte sammen i ei gryte.
Her er oppskriften,
jeg fant den i et dansk juleblad:











Her er kaken ferdig til å
settes inn i ovnen!








Ferdig!
I morgen skal kaken være med
på strikketreff, kanskje det er flere
som får den som julefavoritt!



7 kommentarer:

Muffin sa...

Jeg vil også på strikketreff og spise panforte :(

Anonym sa...

Av alle de luktesanselige opplevelser fra jul, er det koking av lammerull som gir meg den beste julefølelsen. Det er minner fra barndommen. Dessverre har jeg bestandig hatt det så travelt på jobb ved juletider at det ikke har vært overskudd til slike sysler. Men med din gode forklaring er jeg inspirert til å prøve. Lammerull er min favoritt. Takk for at du har lagt så mye arbeid i å vise oss hvordan det gjøres. Det er inspirerende.
Klem

Tovepia sa...

Den så ihvertfall kjempegod ut!!
Kos deg videre i novembermørket, snart er det advent;)
Klem fra meg;)

johanne`s rom sa...

Den hørtes veldig god ut, tror jeg må prøve den. Kos dere med kake.

Turid sa...

Herlighet- denne blir med neste hobbykveld, skikkelig fristende så den ut....men det var så mange "sydhavsfrukter" der som æ nok på på en litt større landhandel å finne enn det vi har her.
Ha ei flott advents helg!

Januarsola sa...

Må ha, bare må ha!! Den kaken må jeg også prøve, spennende :)

Lenemora sa...

Åhhh denne kaken ser virkelig nydelig ut, har lest teksten nøye, tror jeg skal prøve den når vi skal ha gjester på fredag! Så artig, jeg har også en slik bok som jeg har tatt bilde av i innlegget mitt idag - sikkert mange som har det....

Ha en fin kveld!

Klem Lenemora