tirsdag 10. november 2009

Sitrusfrukter...

Klokka halv ti har de stekt i fire timer.
Jeg har lufta litt, fuktig luft kom ut, hadde en treøse i ovnsdørssprekken en stund.
Klokka ni snudde jeg alle skivene, de var ikke tørket på undersida.


De største skivene hadde mest saft inni seg.
Men dere ser at de har krympa.
Jeg har skiftet plass på brettene, for de små stod nederst, stakkar.



De er nok tørre før de andre.

Når de er ordentlig tørre, kan de brukes til pynt.
I ei sølvsnor på juletreet, i en blomsterbukett, en krans på døra, pynt på en gave...
Her kan man sikkert finne flere bruksområder!
Og de lukter jul!

Skal vise dem i morgen!

6 kommentarer:

Orlaug sa...

Smart....og sikkert fine til å dekorere med.........spørsmålet er:
Kor tjukke skiver skjer du?
Kan vel ikkje vere for tynne hvis det skal bli noko att etter tørking?

Tovepia sa...

Utrolig! Jeg trodde det ble tørket snacks, jeg, men hvorfor ikke til pynt..Ser spennende ut;)
God natt herfra;)

Bestemor Drillo sa...

Du verden hvor du er flink! Dette har jeg aldri prøvd! Takk for tipset;) Klem!

Kort og Søm sa...

Kan man spise de mon tro??
Tenker de appelsinene luktet godt!
Fredrikke :o)

Januarsola sa...

Du er så kreativ og deler så villig av din idebank, tusen takk for det. Kjenner lukta helt til byen ved Vågsfjorden!
Takk for gode ord om forståelse for travle dager, de varmet.
Klæm

Ruths datter sa...

Dette har jeg gjort og. de holder seg i årevis.Koselig blogg du har.
Klem