mandag 9. januar 2012

Røyk utenfor vinduet!

Vi satt foran TVen. Jeg så en
mørk skygge som beveget seg
utenfor lillevinduet mot fjøsen.
Det gikk noen sekunder før det
gikk opp for meg at det var røyk!
Gubben hadde nettopp brøytet
veien, og det var fra traktoren
det kom røyk,
enda motoren var slått av!


Noen forvirrede øyeblikk,
gubben hentet brannslokkeren og
fikk slokket brannen - for det brant!
Jeg fikk tak i fotoapparatet,
for seint, bildet ble uklart...


Gubben inspiserer...
Frontruta var brent opp,
vifta var brent...


Dere ser spor etter røyken på sneen på
traktortaket!


Lykken var at jeg så bevegelsen av
røyken i øyekroken!
Jeg satt og så på en film...
Hadde jeg ikke sett at det kom
røyk, kunne  huset også ha tatt fyr!
Traktoren stod nært opptil huset.

Vel, det var ikke vår tur nå...
Puh!

Ingen kommentarer: