søndag 10. juni 2012

Sommermarked i Burfjord


Fredag og lørdag var det sommermarked
i Burfjord.
Dessverre var det ganske kaldt og det var 
regnbyger.Sola var framme ørlite fredag i 
starten, og litt mer lørdag, så da ble det bedre.
Her ser vi til høyre Finnmarkskollektivet
som var med på å arrangere dert årlige markedet.
De er en rusavvenningsinstitusjon i 
Langfjordbotn, de har kjøpt Alteidet skole
i Kvænangen, og er derfor med på aktiviteter 
på Troms-siden av grensa.
Jeg selger blomster m.m. til venstre.


Her en hengeren til en kreativ mann som 
laget mye rart, blant annet noen flotte troll
du kan skimte til høyre for personen midt på.


Materialhandelen er til høyre.
Bak bilen er det flere salgsboder.


Helt til venstre er matteveversken, 
slår aldri feil, Tulip!




Thaimat lages rett frem...


Helt til høyre er en slektning med 
massevis av trearbeider mannen lager 
og hun dekorerer.
Rett fram kunne du få massasje i det
lille teltet. (Der var varmovn!)


Salg av samisk handarbeid.


Dette var på lørdag, så det er da noen 
folk ute og ser. 
Ellers satt nok mange inne og koste seg.


Mye rart, skjorter, krimskrans, 
der var ballonger og godterier...

Fredag var jeg så kald at jeg la meg 
kl. 18.30 og sov til 24.00!

Lørdag var det bedre, hadde godt
med klær da og, men det var mildere.
Jeg fikk solgt unna mange petuniaer,
og jeg fikk pratet med mange kjenninger,
 så jeg er fornøyd!

Men det hadde vært flere folk ute om 
været hadde vært som tidligere i uka!


Ingen kommentarer: