torsdag 26. september 2013

Røysa avslører hemmelighet


Røysa, med solsikker og nytt 
bed i øverkant.


Disse staudene ble plantet 
i nybedet, blant andre.


Her er pyntekorg, de kom sent i blomst.


Tagetesen har ikke gitt seg.


En hel vegg...


Da jeg kom opp til fjøsen,
gikk noe opp for meg!
Hver gang jeg kom til Røysa, var
det noen småfugler som kvitret -
forbitret!
Nå så jeg hvorfor!
Og jeg så en fugl, eller flere...


Her ser vi en, midt på bildet, foran en solsikke.
Lilleskjura, som vi kaller den, granmeisen.


Her også!  "Gå unna her!"


Jeg er kommet på nedsida av Røysa,
og den sitter der ennå!


Og her ser jeg jo hva den har gjort!
Spist solsikkefrø!


Tidligere år har vi tatt inn 
frøstandene fordi snøen kom. 
Men ikke i år!


Vær så god!
Spis! Det kan dere trenge, 
vinteren blir lang!


Ingen kommentarer: