fredag 26. november 2010

Dagen før...


Tre små skogsnisser er ferdige, bare
neverhattene mangler!
En er for ung til skjegg!
Jeg fikk ikke Cortina soft sendt tidsnok,
men vi var i Alta i går, og jeg kjøpte noe
Rauma vamsegarn (sprikkdyrt, 30 kr/nøste!)
Det tøvde bra, men ble ikke så stødig
som Cortina soft fra Sparkjøp!
Vi har begynt å pakke i bilene (gubben
skal hjelpe meg å kjøre småbord og
hyller og røtter og sånt), men det store
spørsmålet er: Når jeg å lage tre
neverhatter?
Vi kjører dit halv ni i morgen, og klokka
ti åpner messa i Burfjord!

Vi har - 20 grader...

  


(Og jeg har ikke sovet i natt, bare tre timer i dag...)

Melding kl 19.25:
Disse nissene ble for svake til å bære neverhatter!
Altså: foreløbig er det bare cortina soft jeg har prøvd som holder...










22 kommentarer:

Hattefigga sa...

Nei, no må du ikke drive deg for hardt, ta no tid til å kvile litt,,, Det er ikke bra å stresse slik, veit du.
Klæm fra hattefigga ;}}}

Jannickes Hjemmekos sa...

Hehe, tror vi har det samme tidspresset akkurat nå. Jeg skal også på messe i morgen, men den starter ikke før 11.30 - jeg må være på plass til kl. 10.00. I kveld skal jeg ta sjekk på to flaskenisser, strikke to par lommetøfler og fikse litt på noen pulsvarmere... Jaja, sove kan vi gjøre når vi blir gammel. Lykke til med messen og god helg. Klem fra meg

Stubbetufsa sa...

Klæm tel dæ å!

Orlaug sa...

Å, DEN følelsen veit eg litt om.........du skal på messe, skulle gjerne hatt ferdig LITT meir (som er påbegynt)....pakke i bilen, tidleg avgarde....pakke opp..rigge til....stress....men du kor kjekt det er!!
Uansett.....riktig lukke til!!!!
Og god helg!

Nette Cecilia sa...

Brrr vi har bara -10 o hård nordlig vind,men det finns ju kläder ,ha det bra ,Nette

Ruth sa...

Minus 20, 3 timers s;vn og messe p[ gang? Du tar det ikke akurat med ro du heller, hva? :)

Uansett, jeg håper messa går så det suser, at du får hvilt ut og at du får en super helg. Og kjør forsiktig.

Greta sa...

Hei. slepp unna stressen eg som aldri kjem meg på messe da. Syns eg aldri har nok til å fare avstad og så melder eg meg ikkje på den som er her. Men neste år skal eg.
Men du må ikkje stresse vennen. det blir for dumt. Berre kose deg.Håper du får solgt litt da. klem og lykke til

Greta sa...

Det går nok. eg har eit lite lager som veks, men trur ikkje det er nok til eit bord åleine. Og eg kjenner ingen her som stiller ut. Men det kan ordne seg til neste år. for det er ett par damer som skal prøve å få til strikkekafe fra januar. Da kan eg kanskje blir kejnt med andre strikkere i nerleiken.

eg gler emg til å få referat fra messa di og over alt du ahr solgt. Prsi er ikkje lett nei, men men. enda ein gong lykke til

Orlaug sa...

Men no fekk eg ein idè, desse tovanissane dine, som du har lagt ut oppskrift på........kanskje eg lagar slike til neste års julemesse.
Skal sjølvsagt henvise til deg, og kanskje dei kan heite:Stubbenisse??
Men berre dersom eg får lov, also.......

syogstrikbodillen sa...

Forstår sandelig godt at du hakker tænder! Vi synes det er koldt hernede med -3*.
Dine nisser er bare så fine, og jeg har planer om at strikke efter din opskrift. Lurer på hvor mange masker du har på 10cm.? da jeg nok ikke kan få tag i det samme garn.
Ønsker dig alt mulig held og lykke med messen!
Stort klem fra mig.

Barbros lille atelier sa...

Kjempeskjønne nisser - minnet meg faktisk litt om de tre visemenn:-)
Masse lykke til på julemessen!

Klem

Tovepia sa...

Lykke til!! Cortina soft er et stødig garn, så jeg skjønner det er favoritten her.
Ikke stress!!!
Klem fra meg;)

Mormor sa...

Forsiktig i svingene nå da ....
Er de for unge til skjegg eer de kanskje for unge til hatt også ???
Sender noen VARME tanker opp til Alteide ;)
Lykke til i morgen !

Tussi sa...

Huff - pass no på blodtrøkket, Stubbetufsa!
Håper du blir ferdig i god tid, og får deg litt søvn i tillegg.
Så ønsker jeg deg masse lykke til på messa.
Sjøl skal jeg på messe i morgen, gleder meg til å se hva andre har laget.
Ha ei fin helg :)

Rigmor sa...

Gör som jag, stoppa ned termometern i snön så blir det inte lika kallt...
Gud så söt den där tomten utan skägg är, han ser nästan lite blyg ut!
Ha en bra helg!!
Kram

Birgitta sa...

Lycka till på julmarknaden i morron. Önskar dej en trevlig första advent också.
Kram Birgitta

Viola sa...

Huffameg- håper du får deg litt mer søvn nå da, og står stilig og sporty ved bua i morgen! Du har nok masse flott kan jeg tenke meg! Lykke til!! :)

Og du- du har nok antagelig helt rett.. jeg må nok fornye jorda, stakkars blomst, og jeg er jo så glad i den også.. Til våren.. for det er for sent å skifte jord, mener jeg, men kanskje jeg kunne etterfylle litt, til våren..?

Stilige nisser! Og den smileys'n, haha! Det var kaldt ja! Her er det 8,8 minus i skrivende stund!

Klem fra meg og lykke til på messa! :)

Ruths datter sa...

Ikke rart du stresser. Ønsker deg lykke til. Tvi tvi
Klem

Mayen sa...

Lykke til på messe:-)
God helg, Mayen

Smykkas sa...

Nissene dine er så utrolig koselige.

Du må ikke slite deg helt ut. Nattesøvn er virkelig nødvendig, men jeg vet av egen erfaring at det er ikke alltid Jon Blund kommer når vi ønsker det.

Lykke til med prosjektet.

Blir du med på min Give Away?

Klem

Anonym sa...

Fine disse skognissene! Trudde det var de tre vise menn.Eller som mitt barnebarn sier,De tre raske menn:)

Anonym sa...

Ser ut som jeg bare må være anonym.Det er altså Wenche(wenche`s sysler)som er veldig anonym i dag:)